شناسهٔ خبر: 50810 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیركل فرودگاه های استان گلستان اعلام کرد:

افتتاح ترمينال جديد فرودگاه گرگان در سال ۹۷

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه های گلستان با بیان اینکه سال ۹۶ برای نصب و راه اندازی دستگاه کمک ناوبری DVOR و سیستم ILS فرودگاه گرگان اقدام شد، از بهره برداری این سیستم ها و افتتاح ترمینال جدید فرودگاه در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران رامین آذری به معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه گرگان طی سال ۹۶ پرداخت و عنوان كرد: علاوه بر نصب سیستم های كمك ناوبری، سستم روشنایی تقرب دقیق PALS فرودگاه گرگان نصب و راه اندازی و شبكه هوایی و روشنایی بلوار ورودی فرودگاه اصلاح شد.

مدیركل فرودگاه های استان گلستان افزود: در سال ۹۶ عملیات برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار بهسازی و شروع عملیات بهسازی و ابنیه و تاسیسات فرودگاه شامل بهسازی سرویس های بهداشتی،  درزگیری از آسفالت باند فرودگاه کلاله و اصلاح کانال جمع آوری آب های سطحی کنار اپرون را انجام دادیم و با برگزاری مناققصه عمومی برای ترمینال جدید، تجهیزات ترمینالی شامل نوار نقاله بار پالتی و تخت را خریداری كردیم.

آذری با اشاره به راه اندازی تلفن گویا ۱۹۹ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۱۹۹ برای راهنمایی مسافران فرودگاه گرگان گفت: سال ۹۶ شاهد افزایش پرواز و مسافر شدیم و فرودگاه گرگان سومین ایستگاه حج كشور با اعزام و پذیرش ۱۴ هزار زائر شد.

مدیركل فرودگاه های استان گلستان از پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: این پروژه در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: سال ۹۷ مناقصه توسعه اپرون فرودگاه گرگان برگزار می شود و شاهد بهره برداری از ساختمان سپاه و نیز دستگاه كمك ناوبری DVOR و سیستم ILS فرودگاه گرگان خواهیم بود./

نظر شما