شناسهٔ خبر: 50817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی گلستان در حال ساخت است

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: برای ساخت ۸۵ کیلومتر راه روستایی در استان گلستان از اعتبارات سال ۹۶ قرارداد منعقد و عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در این خصوص افزود: برآورد اولیه اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به عدم برخورداری مردم شرق استان از راه آسفالته بیش از ۷۰ درصد این پروژه‌ها در حوزه شهرستان‌های مراوه‌تپه و بخش داشلی برون گنبد اجرایی می‌شود که شامل اجرای ۲۲ کیلومتر آسفالت و ۶۳ کیلومتر زیرسازی و پخش بیس در راه‌های روستایی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد است.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: استان گلستان دارای ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار ۲۶۰۰ کیلومتر حدود (۸۱ درصد) آسفالت و مابقی نیز خاکی و شوسه است که با توجه به محدودیت اعتباری دولتی انتظار است با استفاده از ظرفیت طرح‌های مشارکتی و خیرخواهانه، بخشی از راه‌های خاکی و شوسه استان آسفالت و مردم منطقه از راه مناسب آسفالته برخوردار شوند.

نظر شما