شناسهٔ خبر: 50820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سفر یک‌روزه به رشت انجام شد:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از پیاده راه شهر رشت/ بررسی محورهای مناسب اجرای پیاده راه در شهر قزوین

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به همراه جمعی از کارشناسان اداره کل از پروژه پیاده راه شهر رشت بازدید کرده و ویژگی‌ها و اثرات اجرای آن را مورد بررسی و توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی به همراه اسماعیل حافظی مدیر توسعه منابع، مریم صدریا ذیحساب و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان این اداره کل و همچنین بانوان همکار طی سفر یک‌روزه به شهر رشت به مناسبت گرامیداشت روز زن از پروژه پیاده راه رشت و خانهٔ میرزا کوچک خان جنگلی بازدید کرد.

در این بازدید ابعاد مثبت و احتمالاً منفی اجرای پروژه پیاده راه رشت مورد بررسی اجمالی قرار گرفته و مقرر شد که مدارک و مستندات لازم جهت بررسی بیشتر از سوی شهرداری رشت در اختیار همکاران این اداره کل قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اثرات قابل‌توجه این پروژه در کاهش ترافیک خودرو در مرکز جمعیتی شهر رشت گفت: چنین بسترهایی سبب ایجاد ارتباط مردمی شده و شهروند محوری را در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار می‌دهد.

حق لطفی تأکید کرد: اجرای پیاده راه و مسیرهای دوچرخه از بهترین نسخه‌هایی است که می‌توان برای افزایش کیفیت زندگی شهری، کاهش آلودگی هوا، سلامتی شهروندان، پاسداشت حقوق شهروندی و بسیار مواردی از این دست برای شهرهای امروز نوشت.

وی اضافه کرد: همچنین پیاده راه فرصت مناسبی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری محلات تاریخی و واجد ارزش ایجاد کرده و می‌تواند موجب جذب گردشگر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به فضای مناسب ایجاد شده با اجرای پیاده راه رشت گفت: نیازمند این هستیم که در شهر قزوین نیز محورهایی از این دست طراحی کرده و از ظرفیت‌های قابل‌توجه تاریخی، مذهبی و گردشگری شهر استفاده کنیم که در حال حاضر بررسی، انتخاب و پیشنهاد محورهای مناسب جهت اجرای پیاده راه در شهر قزوین در دستور کار همکاران اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

پیاده راه رشت شامل میدانی مربوط به دوره پهلوی اول است که به سبک معماری روسی و نئو کلاسیک اجرا شده است و ساختمان‌های استانداری سابق، پست و تلگراف، هتل ایران، کتابخانه ملی ایران و شهرداری یا کاخ بلدیه، از اطراف دوره‌اش کرده‌اند.

این پیاده‌راه در سه محور خیابان امام خمینی، خیابان سعدی و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری ایجاد شده و با طول ۸.۳ کیلومتر، یکی از بزرگ‌ترین پیاده‌راه‌های دنیا محسوب می‌شود.

پیاده‌راه رشت، فضای بسیار مناسبی برای گفتگو و تعامل روزانه بدون ترافیک و آلودگی، توسعه گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی محسوب شده و محل مناسبی برای ایجاد و برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری است.

نظر شما