شناسهٔ خبر: 50851 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی خبر داد؛

توقف طرح احداث زیرگذر شوش به پیشنهاد شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران/ وزیر راه و شهرسازی زیرگذر شوش را متوقف کرد

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پیشنهاد شورای شورای‌عالی شهرسازی و تایید ضمنی وزیر راه و شهرسازی، طرح احداث زیرگذر شوش متوقف و کمربندی جایگزین آن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی گفت: در روزهای اخیر به همراه دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و برخی مقامات محلی، بازدیدی از محل احداث زیرگذر شوش به عمل آوردیم. طبق مشاهدات، منطقه ثبت شده و باستانی است و آثار مکشوفه پیرامون جاده نشان می‌دهد که این‌جا بخش اصلی شهر باستانی بوده است.

وی به ایسنا گفت:  قبلا آن‌جا پلی احداث شده بوده که با توجه به بحث سیما و منظر شهری، هم‌اکنون در حال جمع کردن آن هستند ولی برای جایگزین آن پیشنهاد ایجاد یک زیرگذر دادند که طبق جمع‌بندی ما این کار به صورت زیرگذر انجام نشود بلکه در وهله اول با حل هندسی این تقاطع، مسائل و مشکلات جاری مردم برطرف شود و آن تقاطع امنیت لازم را پیدا کند و در گام دوم ایجاد کمربندی احداث شود که بار ترافیکی را از این تقاطع برمی‌دارد. از محل احداث کمربندی هم بازدید به عمل آمد که پروژه امکان‌پذیر است.

ایزدی تاکید کرد: زیرگذر از نظر ما متوقف است که اعلام کردیم و صورت جلسه هم می‌کنیم. تایید هم از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌ام که و دکتر آخوندی هم تاکید کردند که زیرگذر احداث نشود.

وی هم‌چنین درخصوص بحث تخریب‌های انجام شده در بافت‌های تاریخی همدان و شیراز گفت: تمام آثاری که در همدان و شیراز تخریب شدند، ثبت میراث فرهنگی بود و تخریب آثار فرهنگی طبق قانون تخلف محسوب می‌شود. تخلفات حتما باید توسط مراجع و دستگاه‌های ذیربط که نقش نظارتی برای تخلفات دارند رسیدگی شود و ما در شورای عالی شهرسازی در چارچوب نقش نظارتی خود، این کار را پیگیری می‌کنیم.

معاون معماری وشهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از این پس شرکت عمران و بهسازی، متولی بناهای تاریخی شهر شیراز است، تاکید کرد: امیدواریم با تغییر سازمان اجرایی‌ مربوط به بناهای تاریخی شیراز که در وزارتخانه آن را تغییر داده‌ایم و به شرکت عمران و بهسازی محول کرده‌ایم، شرایط بهتر و مطلوب‌تر شود.

نظر شما