شناسهٔ خبر: 50901 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

اسکله تفریحی انگشتی در جفره بوشهر نصب می‌شود

بندر بوشهر سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تأکید بر تأمین جلیقه‌های نجات دریایی ویژه شناورهای تفریحی گفت: در راستای توسعه گردشگری دریایی اسکله تفریحی انگشتی در جفره بوشهر نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نورالله اسعدی سرپرست این اداره کل در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: این نهاد یکی از کمیته‌های ۱۱ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر است که  زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی در مناطق ساحلی استان بوشهر فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی افزود: یکی از اهداف مهم مقاصد گردشگران به مناطق ساحلی استان بوشهر استفاده از ظرفیت دریا است که در این راستا نیاز به ایجاد ایستگاه‌های شناور تفریحی در اسکله‌های استان است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توجه به ایجاد شناورهای تفریحی با استانداردهای لازم ایمنی و دریانوردی افزود: برای افزایش ایمنی شناورهای تفریحی موجود در استان بوشهر، ۶۰۰ جلیقه نجات تأمین شده که برای ارتقا ایمنی گردشگران به شناورهای تفریحی تحویل می‌شود.

اسعدی با تأکید بر توجه به ایجاد اسکله تفریحی در نقاط ساحلی گردشگرپذیر بیان کرد: در این راستا اسکله انگشتی که نقش مهمی در تأمین زیرساخت‌های گردشگر دریایی دارد در نظر گرفته شده است.

وی از استقرار این نوع اسکله در جفره بوشهر خبر داد و بیان کرد: اسکله انگشتی برای پهلوگیری شناورهای تفریحی و رفت و آمد گردشگران از ایمنی بالایی برخوردار است که نخستین اسکله آن در جفره بوشهر نصب می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و  دریانوردی استان بوشهر افزود: اسکله‌های انگشتی که فایبرگلاس هستند می‌تواند در تأمین زیرساخت‌های گردشگر دریایی و ایمنی تردد مسافران مؤثر باشد.

اسعدی با اشاره به ایجاد همیار ناجی در بنادر پرتردد استان بوشهر تصریح کرد: برای افزایش ایمنی در گردشگری دریایی قایق‌های همیار ناجی در دو بندر بوشهر و گناوه تهیه شده است.

نظر شما