شناسهٔ خبر: 50935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان:

زمینه برای درآمد پایدار شهرهای تخت و قلعه قاضی فراهم می‌شود

نشست مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای قلعه قاضی و تخت به این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه طرح جامع در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده است، گفت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهر و همچنین دغدغه‌های شهرداری و شورای شهرهای تخت و قلعه قاضی و همچنین ظرفیت‌های پیش روی این شهرها جلسه‌ای برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد با ابلاغ این طرح بتوان از ظرفیت‌های موجود در این طرح‌ها برای حل مشکلات شهروندان استفاده و زمینه‌های خدماتی و سرمایه‌گذاری و همچنین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها فراهم آورد.

گورانی گفت:  مهمترین دغدغه‌های اعضای شورا و شهردار شهرهای مذکور استفاده از اراضی دولتی در بحث مسکونی و خدماتی است که با توجه به موقعیت دو شهر مذکور نسبت به شهر بندرعباس بتوان خدماتی را در این شهر برای شهروندان و جلوگیری از مهاجرت و همچنین رفت و آمدهای غیرضروری ارائه کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان درآمدهای پایدار در این شهرها را زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌ها دانست که می‌تواند تمامی خدمات را برای مردم این مناطق فراهم آورد.

گورانی گفت: به همین منظور مقرر شده است تا تمامی مصوبات مربوط به این طرح‌ها، طی بازدید مهندسین مشاور طرح و شهرداری از شهرهای قلعه قاضی و تخت، بررسی و در طرح تفصیلی این شهرها لحاظ شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به اهمیت این طرح برای اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در این دو شهر تا نیمه اول سال آینده، ۷۹ طرح تفصیلی شهرهای تخت و قلعه قاضی تهیه و به تصویب به مراجع ذیربط برسد.

نظر شما