شناسهٔ خبر: 50967 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیربنادر و دریانوردی استان گلستان خبر داد:

تسهیلات ویژه بنادر و دریانوردی استان گلستان در تعطیلات نوروز/ توقف تردد شناورهای ناایمن ومخاطره دار/ بازدیدهای متناوب از بنادر گز و ترکمن در تعطیلات نوروز

اله یار اسعدی سازمان بنادر و دریانوردی استان گلستان برای ارایه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، الهیار اسعدی؛ مدیربنادرو دریانوردی استان گلستان گفت:تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران دریایی شهرستان های ساحلی استان گلستان اندیشیده شده است.

وی افزود:درایام تعطیلات نوروز بازدیدهای منظم همکاران اموردریایی این اداره کل ازقایق‌ها و اسکله‌های شهرهای بندرگز و بندر ترکمن دردستورکار قرار گرفته است.

 اسعدی اذعان داشت:تمامی عوامل اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی استان گلستان، درایام نوروزباسرکشی از اسکله‌ها و قایق‌ها در صورت مشاهده هرگونه موارد ناایمن و مخاطره‌دار توسط قایق‌ها و شناورهای حامل گردشگران جلوگیری بعمل می‌آورد واجازه تردد نخواهد داد.

وی گفت:با تسهیلات ویژه و ارتقای نکات ایمنی اسکله‌های گردشگری دریایی،مسافران این منطقه در تعطیلات نوروز٩٧ سفر خوبی را تجربه خواهند کرد.در این میان از مسافران هم می‌خواهیم به موضوعات ایمنی خود توجه کنند.

مدیربنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: از ۴۰ هزار مسافر نوروزی سال ۹۶، یک الی سه درصد از کشورهای نظیر قزاقستان و ترکمنستان به دو بندر گز و ترکمن سفر کرده بودند.  علاوه بر این بیشترین مسافران نوروزی بنادر گلستان از استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و برخی نقاط جنوبی کشور بوده‌اند.

بندر ترکمن در ۴۰ کیلومتری گرگان قرار گرفته است. این بندریکی از زیباترین شهرهای استان گلستان است.بندرگز نیز در منتهی‌الیه غرب استان گلستان و در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر گرگان واقع شده‌است.

نظر شما