شناسهٔ خبر: 50998 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

انتشار گزارش مقدماتی علت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج/ آغاز بهسازی ترمینال ۱ فرودگاه امام در سال آینده/ تشریح تمهیدات فرودگاه‌ها در استقبال از مسافرین نوروزی

فرودگاه مهرآباد انتشار گزارش مقدماتی علت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، آغاز بهسازی ترمینال ۱ فرودگاه امام خمینی (ره) در سال آینده و تشریح تمهیدات فرودگاه‌ها در استقبال از مسافرین نوروزی از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

فرودگاه امام نوروز امسال ۲۷۶۶ پرواز خارجی دارد

«علی رستمی» ادر نشست خبری افزود: گرچه در این مدت پیش بینی شده است ۲۷۶۶ پرواز خروجی در این فرودگاه خواهیم داشت اما ممکن است این تعداد بیشتر شود. 
وی تاکید کرد همه قسمت های این فرودگاه برای پروازهای هوایی نوروز امسال آماده است. 

معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: همه شرکت های هوایی ملزمند در این ایام داخل پایانه مسافری فرودگاه پاسخگوی مسافران باشند و همیشه یک هواپیمای جایگزین برای پروازهای لغو شده یا دارای تاخیر داشته باشند. 

استقرار مسافرین در هتل‌های نزدیک فرودگاه به هنگام بروز تأخیرهای بیش از ۴ ساعت

علی رستمی عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درخصوص آخرین وضعیت این فرودگاه در آستانه تعطیلات نوروزی اعلام کرد: با توجه به جلسات برگزار شده و تأکیدات سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی خواستیم تا در جهت رسیدگی به بروز تأخیرات پروازی در این ایام تدابیری را اندیشیده و ضمن برخورداری از هواپیماهای پشتیبان برای سفرها، افرادی را جهت پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مردم در داخل ترمینال‌ها مستقر کنند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شركت هواپيمايی هما و یک شرکت بین‌المللی چینی

نخستین تفاهم نامه همکاری بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و شركت چینی ظهر امروز ۲۱ اسفندماه در دفتر دکتر فرزانه شرفبافی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل"هما" به امضا رسید.

هواپیمای سانحه دیده نقص فنی نداشت

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به این نکته که براساس اطلاعات موجود تا کنون نقص فنی از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده است گفت: طبق اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تا لحظه سانحه متناسب با درخواست خلبانان راندمان خود را داشته و مشکلی نداشته است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مسافران در بخش هوایی

رضا جعفرزاده با بیان این که شرکت‌های داخلی با ۱۶۲ فروند هواپیما و بیش از ۲۴ هزار صندلی خدمات ارائه خواهند داد گفت: در این ایام ۶۳ فرودگاه کشور نیز آماده سرویس دهی به مسافران نوروزی هستند.

وی تصریح کرد به روابط عمومی‌های شرکت‌های هواپیمایی، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی توصیه شده است نحوه ارتباط متقاضیان و مسافران بخش هوایی را تا قبل از پروازهای نوروزی اطلاع رسانی کنند.

افتتاح ترمينال جديد فرودگاه گرگان در سال ۹۷

 رامین آذری به معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه گرگان طی سال ۹۶ پرداخت و عنوان كرد: علاوه بر نصب سیستم های كمك ناوبری، سستم روشنایی تقرب دقیق PALS فرودگاه گرگان نصب و راه اندازی و شبكه هوایی و روشنایی بلوار ورودی فرودگاه اصلاح شد.

مدیركل فرودگاه های استان گلستان افزود: در سال ۹۶ عملیات برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار بهسازی و شروع عملیات بهسازی و ابنیه و تاسیسات فرودگاه شامل بهسازی سرویس های بهداشتی،  درزگیری از آسفالت باند فرودگاه کلاله و اصلاح کانال جمع آوری آب های سطحی کنار اپرون را انجام دادیم و با برگزاری مناققصه عمومی برای ترمینال جدید، تجهیزات ترمینالی شامل نوار نقاله بار پالتی و تخت را خریداری كردیم.

انتشار گزارش مقدماتی علت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج

سازمان هواپیمایی کشوری طی انتشار گزارشی از سوی دفتر بررسی سوانح اطلاعات اولیه از بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده آسمان در مسیر تهران - یاسوج را اعلام کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهر فرودگاهی امام و شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه گسترش فرهنگ کارآفرینی و حمایت از فعالیت‌های کارآفرینان در حوزه‌های مربوط به خدمات فرودگاهی و بهبود تجربه مسافران در فرودگاه با استفاده از خدمات نوین بیان شد.

 شهرام آدم نژاد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به حمایت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ایده‌های مرتبط با خدمات فرودگاهی اشاره کرد و افزود: «تمامی ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با شهر فرودگاهی اعم از خدمات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از حمایت‌های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.»

تشریح تمهیدات فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در استقبال از مسافرین نوروزی

مهرآباد میرسعید صفی‌نیا مدیر کل فرودگاه مهرآباد با تاکید بر استقبال مناسب و برگزاری عملیاتی ویژه در ایام نوروز گفت: در چند ماه گذشته تلاش کردیم تا با تجهیز زیر ساخت‌های فرودگاهی به استقبال نوروزی متفاوت در فرودگاه مهرآباد برویم لذا با  نوسازی و بهسازی سیستم‌های تاسیساتی ترمینال‌ها، هوایی مطبوع در ترمینال‌ها وبا بهسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی ترمینال ۲ و ۴ در این حوزه نیز تقریبا کلیه سرویس‌ها نوسازی و زیبا سازی می‌شوند.

احداث ترمینال ایران‌شهر به ۲.۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد

شهرام آدم نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست مشترک شورای معاونان، مشاوران و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کل کشور که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، در تشریح وضعیت فعلی منطقه آزاد شهر فرودگاهی اعلام کرد: در کل ۴۰۰۰ هکتار زمین برای مجموعه شهر فرودگاهی امام در نظر گرفته شده که ۱۵۰۰ هکتار به‌صورت مناطق آزاد و ۲۵۰۰ هکتار دیگر به‌عنوان مناطق ویژه تجاری اختصاص داده شده است.

مخالفان خرید هواپیماهای جديد از ضعف در نوسازی ناوگان حرف نزنند

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در این شرایط استیضاح وزیر راه و شهرسازی را منطقی نمی‌دانم، گفت: مخالفان و منتقدان آقای آخوندی باید بگویند نقش وزیر راه در سانحه سقوط هواپیمای آسمان چه بوده است؟

وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی موفق‌ترین عضو کابینه دولت در استفاده از شرایط پس از برجام بوده و نوسازی ناوگان هوایی را علی رغم موانع داخلی و خارجی متعدد کلید زد.

نظر شما