شناسهٔ خبر: 51009 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر کشور:

بناهای تاریخی در بافت فرسوده، ثروت شهرها هستند

سید محمد علی افشانی معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه زیست ، حیات و اقتصادی شدن باید به بافت فرسوده برده شود، گفت: بناهای تاریخی که در بافت های فرسوده قرار دارند ثروت شهرها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی افشانی پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان فارس در شیراز افزود: برای بازآفرینی بافت های فرسوده شهری باید فعالیت های فیزیکی و اجتماعی توامان با یکدیگر پیش برده شود.

وی بیان کرد: تمام زمین های دولتی در بافت های فرسوده باید به اداره راه و شهرسازی واگذار شود و در گام بعدی در این محل ها سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

افشانی اضافه کرد: به مرور زمان ساکنان این مناطق تشویق خواهند شد که ساختمان نوساز رایگان تحویل بگیرند و زمین خود را واگذار کنند که این روال ادامه پیدا خواهد کرد تا بافت های فرسوده کاملا ایمن و استاندارد شوند.

وی بر لزوم توجه شهرداری ها به بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت:شهرداری ها باید اولویت اصلی فعالیت خود را در بافت فرسوده قرار دهند و ما نیز با تمام وجود دنبال جذب اعتبار در این خصوص برای شهرداری ها هستیم.

وی به کارهایی که در دوسال گذشته در استان فارس و در محله هایی نظیر سنگ سیاه انجام شده اشاره کرد و گفت: تلاش داریم پایه گذاری این کار در کشور از استان فارس آغاز شود.

وی بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند که از بودجه خودشان به این مناطق خدمات ارائه کنند و همچنین مدیران فارس نباید اجازه دهند یک متر به فضای شهرهای این استان اضافه شود و اگر این کارها انجام شود بافت های فرسوده احیا خواهندشد.

معاون وزیر کشور گفت: نقش سازمان های مردم نهاد و رسانه ها در ترغیب مردم و سرمایه گذارها به این سمت بسیار مفید خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما