شناسهٔ خبر: 51019 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

بهره‌برداری از رمپ شناور در جزیره هنگام/ حضور آخوندی در گلزار شهدای جزیره هنگام

بازدید همزمان با آغاز سفرهای نوروزی یک فروند رمپ شناور در جزیره هنگام در سفر استانی وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۵ اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی،‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی،‌معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی،‌ اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و مسئولان استانی یک فروند رمپ شناور در جزیره هنگام استان هرمزگان به بهرهبرداری رسید.

به گفته عفیفی‌پور یکی از سیاستهای سازمان بنادر مسئولیت اجتماعی است که ۸ رمپ در حوزههای گردشگری استان با هدف ایمنی گردشگری دریایی و اشتغال مولد برای بومیان منطقه در جزیره هنگام و سایر جزایر استان احداث و نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب ۸ اسکله گردشگری ۵۲ میلیارد ریال هزینه داشته که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی انجام گرفته است. طول دسترسی (رمپ ۸ اسکله) ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ و ارتفاع ۱۳۰ متر است. بدنه این ایسکله های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در گلزار شهدای هنگام در جوار مسجد امام رضا(ع) به پیشگاه شهدا ادای احترام کرد.

گفتنی است،‌جزیره هنگام یکی از زیستگاه‌های مهم خلیج فارس ات که همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگرانی است که ساحل نیل گون خلیج فارس را برای تجربه سفرهای دریایی انتخاب می‌کنند. 

نظر شما