شناسهٔ خبر: 51033 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرهیزکاری خبر داد:

آمادگی تجهیزات و سامانه‎های فرودگاه ارومیه برای میزبانی از پرواز‎های نوروز/ خدمات‌رسانی فرودگاه به صورت شبانه‌روزی به مسافران

 فرودگاه ارومیه مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان غربی از آمادگی تجهیزات و سامانه‎های فرودگاه ارومیه برای میزبانی از پرواز‎های نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران کمال پرهیزکاری اظهار کرد: طبق دستورالعملی که قائم مقام مدیرعامل امور فرودگاهها ارسال کرده است، در حال آمادهسازی شرایط برای میزبانی مسافران در پروازهای نوروزی هستیم. به همین منظور ستاد نوروزی را با حضور واحدها و ارگانهای مختلف تشکیل دادهایم و جلسههای آن در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اکنون بخشهای مختلف این اداره کل و ارگانهای حاضر در فرودگاه در حال نهاییسازی برنامههای خود هستند، گفت: از مهمترین موارد برای ایمنی پروازها، وجود تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری سالم و عملیاتی است که متخصصان آنها را به تازگی بررسی و صحت عملکردشان را تأیید کردهاند. همچنین واری پروازی سامانههای راداری نیز پیش از این انجام شده است و از این نظر در شرایط مطلوبی قرار داریم.

پرهیزکاری با اشاره به آمادگی برای افزایش پروازها در نوروز۹۷ گفت: به همه شرکتهای هواپیمایی و همچنین چارترکنندگان که بیشتر برای پروازهای خارجی اقدام میکنند، اطلاع دادهایم که در برنامهریزی پروازهای فوقالعاده خود محدودیتی نخواهند داشت، چرا که این فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی خواهد بود.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان غربی افزود: آمادهسازی و زیباسازی محوطههای فرودگاه از جمله ساخت یک آبنمای زیبا و گلکاری، چیدن سفره هفت سین خاص با ابعاد مناسب در ترمینال و همچنین اهدای شاخه گل به مسافران اولین پرواز پس از نوروز با همکاری اداره کل گردشگری استان و اختصاص فضایی مناسب به این اداره کل برای معرفی اماکن دیدنی استان از طریق بروشورها و نقشهها به مسافران، از دیگر برنامههای ما خواهد بود./

نظر شما