شناسهٔ خبر: 51070 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

صفی‌نیا خبر داد:

تشریح جزئیات اقدامات فرودگاه مهرآباد در آستانه تعطیلات نوروزی/ تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در فرودگاه/ اجرای طرح مدیریت نوبت‌دهی مکانیزه تاکسی‌ها

میرسعید صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی به منظور انجام عملیات سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: این ستاد از ۲۹ بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم درفرودگاه مهرآباد آغاز کرده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه  بین‌المللی مهرآباد میرسعید صفی‌نیا مدیرکل این فرودگاه طی گفت‌و گویی درخصوص آمادگی فرودگاه مهرآباد در امر خدمات‌رسانی به مسافران در آستانه تعطیلات نوروزی بیان کرد: تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و آماده سازی ترمینال ها، نمازخانه ها، رستوران ها وپارکینگ ها وتاکسیرانی  از اولویت های خدمت رسانی مستقیم با مسافرین فرودگاهی می باشد .            

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: امسال نیز چون سالهای گذشته از ماه های قبل  اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر وآماده سازی زیر ساخت های فرودگاهی جهت پذیرش مسافرین شده است.

وی گفت: زیبا سازی ونوسازی نمازخانه ها وترمینالها ونوسازی سرویس های بهداشتی ٬ نوسازی پله های برقی وآسانسورها ٫ زیبا سازی محوطه و فضای سبز و کاشت گل های فصلی و جدول کاری و پیاده رو سازی در سطح محوطه فرودگاهی، نوسازی زیر ساخت های تاسیساتی ، وبروز رسانی روشنایی سطوح پروازی وساماندهی اپرون های فرودگاه مهرآباد وتجهیز ماشین آلات آتش نشانی وتجهیزات fod سطوح پروازی وحتی خودروهای برف روب به منظور استاندارد سازی سطوح پروازی  از جمله اقداماتی است که به همین انجام گرفته است .

وی  با اشاره به اینکه همکاران ما در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگان ها و سازمان ها٬ آمادگی ارائه سرویس های رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکت های هواپیمایی باید از قبل به مسافران جهت زمان و ساعت تاخیرات احتمالی پروازها اطلاع رسانی کنند ودر شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینالها در نظر بگیرند .تامسافران در فرودگاه دچار سردر گمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد جهت پاسخگویی به مسافران حضور داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کردک فرودگاه مهرآباد با تدبیر ویژه در خصوص ساماندهی محاوط فرودگاهی واحداث پارکینگ مدتی است که مشکل پارک خودروترافیک در محدوده فرودگاه را حل نموده است وخوشبختانه مدت مدیدی که دیگر در این زمینه تقریبا مشکل نداریم اما پیشنهاد می نمایم برای کاهش هزینه سفر وتردد راحت در محدوده فرودگاه مسافرین فرودگاهی از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نمایند زیرا با برقراری حمل ونقل چند وجهی در فرودگاه مهراباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو وهمچنین اتوبوسرانی وتاکسی های فرودگاهی می توانند مسافرین ومراجعین فرودگاهی  دسترسی راحت تری به فرودگاه داشته باشند.

به گفته وی در زمینه تاکسیرانی باید بیان کنم که خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه درفرودگاه مهرآباد انجام گرفته است و با ساماندهی تاکسی های فرودگاهی واجرای طرح مدیریت نوبت دهی مکانیزه تاکسی ها ونو سازی ناوگان تاکسی رانی در فرودگاه مهرآباد بنده اظهار می نمایم که در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نداشته وبا آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی می رویم .

صفی‌نیا ادامه داد: ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاینها وحتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیر گذاری انجام داده ایم در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول  سامان بخشیدن به وضعیت پروازها در الویت امور قرار دارد  زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی هایی که در فرودگاهها ایجاد می گردد ناشی از عدم اطلاع رسانی از وضعیت پرواز وهمچنین زمان انجام پرواز به مسافرین می باشد .

وی همچنین درخصوص برنامه تمامی شرکت‌های هواپیمایی برای عملیات نوروزی گفت   مورد دیگری که باید جدی به آن پرداخته شود تامین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز الزامی می باشد.زیرا با این حجم پرواز ومسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می تواند در ترمینالها فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمائی باید از فروش بلیت به مسافرین قبل از دریافت مجوز پرواز اکیدا خودداری نمایند و همچنین رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل توسط این فرودگاه تهیه شده است.حتما باید رعایت شود .

 مدیرکل فرودگاه مهرآباد در بخشی دیگر خبر داد: فرودگاه  با معرفی  ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را داشته اند با آنها برخورد قانونی کرده و برعکس این قضیه ایرلاین|‌هایی که کمترین تاخیر را داشته اند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکت‌های هواپیمایی به صورت جدی ورود پیدا کرده است گفت: در فرودگاه مهرآباد عملکرد واحدها ی خدمت رسان هر روز  رصد شده و با بازدیدها و ارزیابی ۲ واحد اماکن وبازرگانی فرودگاه مهرآباد عملکرد غرف تجاری ارزیابی می گردد، هرروز مشکلات وشکایات رسیدگی شده و ما علاوه بر این دو واحد یک مسئول بهداشت برای رسیدگی به امور بهداشت وسلامت رستوران‌ها وغرف خدماتی نیز داریم که در کنار این دو واحد به امور محوله رسیدگی می نماید .

به گفته صفی‌نیا این واحد ها  با نظارت بیشتر  باعث افزایش شاخص های کمی و کیفی و نیز رفاه مسافران نوروزی را رقم زده  و موجب می شود  تا آنان با خاطره ای خوش سفر در مهرآباد را انتخاب وشیرینی این انتخاب به کام سفر نوروزی آنها ماندگار شود .

میر سعید صفی نیا  با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۴۰ درصد پروازهای داخلی سفرهای نوروزی از مهرآباد سرویس دهی می شوند٬ گفت: به طور میانگین بیش از ۳۸۰ پرواز در روز در مهرآباد انجام می شود که پیش بینی می کنیم در ایام نوروزی به بیش از ۶۰۰ پرواز نیز افزایش یابد.واحتمالا افزایش ۱۰% مسافر در مهرآباد را پیش بینی می کنیم  .در سال گذشته از تاریخ ۲۵ بهمن لغایت ۱۵ فروردین بیش از ۶ هزارو ۸۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام گرفته بوده است که با این تعداد مسافر بیش از ۸۳۰ هزارو ۵۰۰ مسافر  از مهرآباد جابه جا شده بودند .که این امار نشان از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به همین زمان در سال ۹۵ می دهد .

وی در پایان با تاکید بر حضور مسئولین فرودگاه در طول عملیات نوروزی گفت: وظیفه ما ارائه خدمات بهینه در طول سال به مسافرین فرودگاهی می باشد ولیکن در ایام نوروز وسفرهای نوروزی که برای خانواده ها این سفر متفاوت وویژه می باشد باید ما هم شیرینی این سفر را به کام انها شیرین تر نماییم تا خاطره ایی متفاوت از سفر در ذهن انها ماندگار شود./

 

نظر شما