شناسهٔ خبر: 51084 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تداوم کسب رکوردهای جدید تخلیه روزانه در بندر امام‌خمینی(ره)؛

تخلیه روزانه بیش از ۸۰هزار تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خميني رکورد روزانه جدید تخلیه همزمان هفت فروند کشتی به میزان ۸۰ هزار و ۲۰۴ تن،طی اسفندماه سال جاری در ادامه تلاش عوامل عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) برای افزایش سرعت ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به صاحبان کالا به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: به دنبال ارتقای آمادگی بکار تجهیزات پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری و با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی توانمند، این رکورد کم نظیر در تخلیه همزمان ۷ فروند کشتی از جمله ۴ فروند کشتی حامل غلات، ۲ فروند حامل دانه های روغنی و یک فروند آهن آلاتطی یک روزکاری محقق شده است.

ایرج مدیری در تشریح عوامل موفقیت نیل به این رکورد تازه عملیاتی بیان داشت:برنامه ریزی و نظارت مداوم توسط کارشناسان بندری این اداره کل، تعیین کوتاه ترین مسیر تردد کامیون ها از اسکله به سمت انبارها و محوطه های نگهداری کالا، حفظ وارتقاء توان عملیاتی، تأمین تجهیزات لازم و مناسب با مشارکت بخش خصوصی و آمادگی به کار تجهیزات استراتژیک را از عواملتأثیرگذار در کسب متوالی رکوردهای تازه عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری  به شمار می آیند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: در جریان تخلیه همزمان این ۷ هفت فروند کشتی از ۱۷ تجهیزپیشرفته و پرقدرت مشتمل بر ۲ دستگاه آنلودر، ۸ دستگاه مکنده و ۷ دستگاه جرثقیل ۱۴۰ تنی بهره گرفته شد و به دنبال افزایش نرخ تخلیه این محمولات، زمینه ی مناسب برای تحقق این رکورد جدید فراهم و و رکورد قبلی تخلیه روزانه به میزان۷۸هزار و ۱۶ تن با افزایش قابل توجهی به میزان  ۲۱۸۸ تن بهبود یافت.

معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل تصریح کرد:  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات در کشور، افزایش راندمان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات را به عنوان یکی از اهم اهداف خود طی سال های اخیر دنبال نموده است.

گفتنی است، مجتمع بندری امام خمینی(ره) از لحاظ نزدیکی به قطب های جمعیتی، صنعتی و بازرگانی، نقش مهمی در واردات کالاهای اساسی دارد و سالانه حدود  ۷۵ درصد از کالاهای اساسی در این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری می گردد.

نظر شما