شناسهٔ خبر: 51087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد:

افتتاح ۱۸ کیلومتر از جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان/ احداث بیش از ۹۹۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور/ آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران- چرام

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر از افتتاح ۱۸ کیلومتر از جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان داد، این در حالیست که به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، بیش از ۹۹۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور در حال احداث است که از این تعداد ۸۵۰ کیلومتر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی گفت: ۱۸ کیلومتر از جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان روز پنجشنبه ۹۶/۱۲/۲۴ با حضور محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، محمدعلی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در گچساران به بهره‌برداری رسید.

علیمردانی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، اعتباری به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: تعداد ۵۹ دستگاه پل به طول یک هزار و ۴۷۵ متر، بیش از ۵۹۲ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۳۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۰۷ هزار مترمکعب اساس و زیراساس و نیز بیش از ۸۹ تن آسفالت در این پروژه ملی انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با احداث باند دوم بزرگراه بابا میدان- گچساران به بهبهان به طول ۱۵۰ کیلومتر ضمن کاهش تصادفات، موجب تسهیل تردد، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

همچنین در آیین این افتتاح، محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیش از ۹۹۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور در حال احداث است که از این تعداد ۸۵۰ کیلومتر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی است.

کدخدا زاده اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث راه اصلی و بزرگراه در کشور گفت: بیش از ۹۹۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور در حال احداث است که از این تعداد ۸۵۰ کیلومتر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی است.

کدخدا زاده با اشاره به تعهدات شرکت ساخت و ساز و زیربناهای حمل‌ونقل کشور ابراز کرد: تا پایان سال مالی امید است که ۸۵ درصد از تعهدات این شرکت در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل صورت بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در زمینه راه اصلی در کشور گفت: امسال برای احداث راه اصلی و بزرگراه مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای عملیات اجرایی ۱۰۲ طرح عمرانی بزرگ در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی شده است.

علیمردانی نیز گفت: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران- چرام به طول ۱۰ کیلومتر روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۲۴ با حضور محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل موسسه حرا، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در گچساران آغاز شد.

وی افزود: این طرح به طول ده کیلومتر با اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومان، یک دستگاه تونل به طول ۲۶۰۰ متر، خاک‌برداری ۸۰۰ هزار مترمکعب، خاک‌ریزی ۴۵۵ هزار کیلومتر، بتن‌ریزی ۱۴۵۰۰ مترمکعب ونیز ۲۲۸۰۰ مترمکعب آسفالت آغاز شد.

وی گفت: با افتتاح این طرح ۱۵ کیلومتر از طول مسیر کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: قطعه اول این پروژه به طول ۷ کیلومتر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما