شناسهٔ خبر: 51108 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تشریح جزئیات پروژه‌های احداثی و بهره‌برداری شده محور‌های هراز و سوادکوه/ تاکید بر ارتباط با سامانه ۱۴۱ قبل از ورود به جاده‌ها

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح ۴ کیلومتر از محور سوادکوه در محدوده سرخ کلا و شیرگاه به دلیل عدم تملک همواره باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شد، اما با انجام تملک‌ها در این منطقه، ۴ کیلومتر مورد نظر تعریض و مسیر فیروزکوه به قائمشهر از گره‌های ترافیکی خلاص شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح ۴ کیلومتر از محور سوادکوه در محدوده سرخ کلا و شیرگاه ضمن ابراز خشنودی از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های امروز اظهار کرد: در جاده قائمشهر گلوکاه ترافیکی مهمی در منطقه نپر، نارنج‌بن و سرخ کلا وجود داشت که به دلیل عدم تملک همواره باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شد، اما با انجام تملک‌ها در این منطقه، ۴ کیلومتر مورد نظر تعریض و مسیر فیروزکوه به قامشهر از گره‌های ترافیکی خلاص شد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ عملیات اجرایی مربوط به شهر پل سفید آغاز شد تا مردم این شهر از ترافیک عبوری بهره اقتصادی کافی را ببرند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه‌های افتتاح شده در محور هراز اشاره کرد و گفت: با افتتاح ۸ کیلومتر دیگر از طرح تعریض و ۴ خطه کردن محور هراز که از امامزاده هاشم تا آمل به طول ۱۰۱ کیلومتر است، مجموع مسیر ۴ خطه به ۶۴ کیلومتر می‌رسد، اما با توجه به احداث پل، تونل و دیوارسازی‌های متعدد در این محور، انجام هر یک کیلومتر برابر با چند کیلومتر عملیات راهسازی در سایر نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه هفت کیلومتر دیگر در اردیبهشت و خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با بهره‌برداری از این هفت کیلومتر مجموع مسیر‌های ۴ خطه محور هراز به ۷۰ درصد می‌رسد.

آخوندی در ادامه بیان کرد: همچنین یک دستگاه پل به طول ۳۵۰ متر و ارتفاع ۱۰۰ متر صبح امروز در دست احداث قرار گرفت که امیدواریم ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین دو پل دیگر هر کدام به طول ۱۵۰ متر نیز همزمان با پل اول در دست احداث قرار گرفت و امیدواریم که جاده هراز نیز همپای با جاده فیروزکوه به سرعت تکمیل شود.

وی با اشاره به آزادراه پردیس– پلور حدفاصل پردیس تا امامزاده هاشم این آزادراه حدفاصل پردیس تا امامزاده هاشم به طول ۲۴ کیلومتر و هزینه ساخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان یادآور شد: امیدواریم در ابتدای سال آینده در جلسه هیات وزیران این آزادراه به تصویب برسد.

وزیر راه و شهرسازی به اقدامات صورت گرفته در خصوص آمادگی جاده‌ها برای استقبال از سفر‌های نوروزی ۹۷ اظهار کرد: علاوه بر هماهنگی صورت گرفته با پلیس راه، هلال احمر و سازمان امداد و نجات تمام نیرو‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند، اما توصیه من به مردم مبنی بر آن است که حتما قبل از خروج از منزل با مراجعه به سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها و راه‌های کشور آگاه شوند.

وی افزود: در طرح نورورزی بیش از ۷۰۰ دوربین پبت تخلفات عبور و مرور و ۱۰۰ سامانه توزین در حال حرکت فعال هستند و از پلیس در خواست شده که کوچکترین تسامحی نسبت به سرعت غیرمطمئنه نداشته باشند و متقابلا با سرعت غیرمجاز و غیرمطمئن برخورد کنند.

آخوندی در پایان با اشاره به ورود بیش از ۲۰ میلیون مسافر به جاده‌ها در سفر‌های نوروزی یادآور شد: اکثر جاده‌ها برای بیشتر رانندگان ناشناخته اند لذا رعایت سرعت از جانب مردم بسیار مهم بوده و خواهش می‌کنم مسافران در ایام نوروز نکات ایمنی را رعایت کنند.

نظر شما