شناسهٔ خبر: 51162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست هماهنگی طرح نوروزی مطرح شد:

نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز نوروزی در حاشیه راه‌های استان/ ایمنی و منظرآرایی جاده‌ها در ایام نوروز اولویت باشد

نشست مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان در نشست هماهنگی طرح نوروزی استان بر نظارت ویژه بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راه‌های استان در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در نشست هماهنگی طرح نوروزی گفت: برخی افراد سودجو با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه راه‌ها می‌کنند که گروه ویژه برای برخورد با این متخلفان فعالیت دارد.

وی افزود: با توجه به سفر گردشگران و تردد در جاده‌های این استان، افرادی به بهانه ارائه خدمات دست به تخلف در ساخت و ساز می‌زنند که برخورد جدی با این افراد انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری استان در ادامه به فعالیت‌های این اداره کل در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی امسال نیز همانند سال‌های قبل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان همدان آماده خدمات‌دهی به مسافران است.

رودباری ادامه داد: نظارت و کنترل ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در ایام نوروز به منظور به صفر رسیدن نواقص فنی خودروها از نکات بسیار مهم است.

وی بر کنترل و نظارت ناوگان مسافربری تأکید و تصریح کرد: هیچ مسافری در استان نباید به دلیل نبود اتوبوس معطل بماند زیرا شرایط ناوگان استان بسیار مطلوب است و به وجود آمدن این اتفاق غیرمنطقی است.

این مسئول همچنین در ادامه بر کنترل و نظارت بر مدیران فنی، مدیران فروش، پایانه‌های بار و مسافر تأکید کرد.

محمد رودباری بیان کرد: طرح راهداری نوروزی از ۲۴ اسفند امسال آغاز شده و تا ۱۷ فرودین سال آینده ادامه دارد و کارشناس و مدیران این حوزه در استان ضمن بازرسی دقیق محورهای تحت نظارت خود نسبت به آماده‌سازی راه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

همچنین قاسم باقری مشاور رئیس راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور در این نشست با تأکید بر ایمنی جاده‌ها برای رفاه حال مسافران گفت: راهداری نوروزی در ایام نوروز در راه‌های اصلی و پرتردد، گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مسافران در جاده‌ها هستند.

وی با اشاره به پرکاری راهداری در ایام نوروز و به دنبال آن در سفرهای تابستانی بیان کرد: باید منظر آرایی راه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

باقری همچنین در ادامه به تبیین فعالیت‌های این سازمان پیش از فرا رسیدن تعطیلات برای فراهم کردن حضور و استقبال هر چه بهتر از گردشگران نوروزی در حوزه راهداری تأکید کرد.

گفتنی است، مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور در ادامه از محورهای شریانی و راهدارخانه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل بازدید کرد و در جریان روند اقدامات اجرایی قرار گرفت.

نظر شما