شناسهٔ خبر: 51197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد:

آمادگی ناوگان مسافری جاده‌ای و ریلی استان قزوین برای سفرهای نوروزی/ ثبت تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی توسط سامانه‌های ثبت هوشمند

اتوبوس قطار مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز ۹۷ گفت: با انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم، آماده استقبال از مسافران نوروزی در محورهای حمل‌ونقلی استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اشاره به انجام اقدامات، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: در حوزه حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای، با آمادگی ۲۲۰ دستگاه اتوبوس، با میانگین سنی ۱۰.۹ سال، تعداد ۱۸۸ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۲۶.۷ سال، تعداد ۵۸۴ دستگاه سواری با میانگین ۹.۸ سال در مجموع حدود ۱۰۰۰ دستگاه در ناوگان حمل‌ونقل مسافری آماده خدمت‌رسانی شده است.

وی افزود: ۲۳ سامانه ثبت هوشمند در راه‌های استان راه‌اندازی شده و با تجهیز آزادراه قزوین رشت به سیستم هوشمند زمینه ثبت تخلف رانندگان، رفتار همه رانندگان در محورهای مواصلاتی استان کنترل می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اضافه کرد: ۲۸ راهدارخانه آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است و با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۴۰۰ راهدار نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها و تسهیل در ترافیک برون‌شهری توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام شده است.

حق لطفی با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیت‌های راه‌آهن از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز شده گفت: سیستم حمل‌ونقل ریلی استان هم به عنوان حمل‌ونقل پاک آماده جابجایی مسافران برای انجام سفرهای نوروزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه ویژه استان قزوین در راهروی ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب عنوان کرد: باید با انجام اقدامات مؤثرتر و هماهنگ‌تر بسترهای افزایش بهره‌برداری از فرصت‌های حمل‌ونقلی استان را افزایش داده و از تهدیدهای احتمالی آن که تلفات و سوانح رانندگی از جمله آن‌هاست، روز به روز بکاهیم.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان در پایان یادآور شد: امیدواریم که هم‌میهنان عزیز با کسب اطلاعات لازم از وضعیت هوا، جاده‌ها و وضعیت حرکت ناوگان مسافری مدنظر خود پیش از انجام سفر و رعایت قوانین و نکات ایمنی در طول سفر، سال ۹۷ را به خیر و خوشی در کنار عزیزان خود آغاز نمایند.

نظر شما