شناسهٔ خبر: 51207 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان انجام شد:

بازدید رئیس ستاد تسهیل سفرهای دریایی هرمزگان از بنادر مسافری غرب استان

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که راهبری ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ را بر عهده دارد، به همراه جمعی از معاونین این اداره کل، مدیر بنادر و دریانوردی لنگه و همچنین مدیر بندر کیش با حضور در بنادر مسافری کیش، آفتاب و چارک از امکانات و نحوه خدمات‌دهی در این بنادر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و هیئت همراه در روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در سفر به غرب استان از بندرگاه جزیره مرجانی کیش بازدید کرد.

عفیفی پور با حضور در برج کنترل بندر آفتاب و همچنین در جمع مسافران دریایی حاضر در این بندر در حاشیه این سفر، بر لزوم بهبود فضای سرویس‌دهی دریایی، بالا بردن سطح امکانات و ارتقاء خدمات جهت رفاه حال مسافران دریایی تأکید داشت.

بندر چارک مقصد بعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و هیئت همراه بود؛ راه‌اندازی سامانه فروش بلیت الکترونیکی متصل به شبکه بانکی و همچنین فرایند جابجایی خودروها و مسافران دریایی در مسیر دریایی بندر چارک - جزیره کیش بخشی از گزارش ارائه شده توسط مدیر بندر چارک به مدیریت عالی حوزه دریایی و بندری استان بود.

عفیفی پور با بیان این مطلب که هم‌اکنون ظرفیت‌ها و پس کرانه مناسبی در بنادر چارک و آفتاب ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت ایمنی و بهره‌گیری از استانداردهای ایجاد شده، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر بنادر غرب هرمزگان باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه بازدید خود از بندر چارک در غرب هرمزگان با حضور سرزده روی شناور مریم ۱ از نزدیک با خدمه و کاپیتان این شناور مسافری گفتگو کرد. فرمانده این شناور ضمن تقدیر از اقدامات سازمان بنادر در زمینه استانداردسازی شناورهای مسافری، وضعیت سرویس‌دهی به مسافران دریایی طی چند سال اخیر را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد.

در بخش دیگری از این بازدید، تجهیزات ایمنی به همیار ناجی مستقر در بندر مسافری چارک به نمایندگی از همیاران ناجی دریایی غرب استان هرمزگان با حضور مهندس عفیفی پور رئیس ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۹۷ استان اهدا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از بازدید میدانی از بندر چارک، با تعدادی از مهمانداران خانم شناورهای مسافری مسیر دریایی چارک به کیش دیدار و گفتگو کرد.

عفیفی پور در دیدار با اعضای ستاد استانی تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ در بندر مسافری چارک در غرب استان هرمزگان، بر لزوم رعایت الزامات دقیق قانونی به منظور تأمین شرایط مناسب برای انجام سفرهای ایمن دریایی تأکید کرد.

بندر لنگه و بندر تاریخی کنگ ایستگاه آخر مدیریت عالی حوزه دریایی و بندری هرمزگان و هیئت همراه خواهد بود.

قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی لنگه در حاشیه سفر مهندس عفیفی پور به این شهرستان، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در بنادر تجاری و مسافری غرب استان هرمزگان و اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی طی سال جاری پرداخت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت: در مجموع ۱۱۹ فروند شناور حمل مسافر و خودرو با ظرفیت ترابری ۶ هزار و ۲۹۳ نفر در هر سفر دریایی و حمل ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه خودرو به صورت یکجا، خدمات‌رسانی به میلیون‌ها مسافر نوروزی در بیش از ۱۳ بندر مجاز استان هرمزگان را بر عهده خواهند داشت.

وی ضمن اشاره به برخورداری استان هرمزگان از واحدهای پروازی در طرح نوروزی نیز تصریح کرد: دو فروند بالگرد نیز انجام پایش‌های هوایی و خدمات‌دهی به سانحه دیدگان و افراد مضطر در مواقع لزوم را بر عهده دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چندین هزار نفر در زیرمجموعه‌های مختلف ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ در این استان برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و ایجاد رفاه بیشتر برای مسافران دریایی خدمت‌رسانی و فعالیت رسمی خود را امروز آغاز کردند.

این مقام مسئول افزود: ۱۶ فروند شناور خدماتی، ۲۲ فروند شناور همیار ناجی حامل تیم دونفره، ۱۵ تیم غواصی به همراه آمبولانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ۱۲ تیم بازرسی در بنادر استان هرمزگان مستقر شده‌اند تا در زمینه ایمنی سفرها و ارائه خدمات امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

عفیفی پور اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، سامانه کنترل ترافیک دریایی (VTS) مستقر در بندر شهید رجایی، مسیرهای دریایی را مورد پایش قرار داده و بر ترددهای مسافری از راه دور نظارت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که ۹۵ درصد از حجم کل سفرهای دریایی کشور در این استان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر این نزدیک به حدود ۱۰۰ درصد حمل خودروهای مسافران دریایی کشور از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز در استان هرمزگان انجام می‌شود تا در ادبیات رسانه، این استان با لقب «پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران» شناخته شود.

وی یادآور شد: طی ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی سال گذشته، بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر ترابری مسافر و گردشگر و همچنین جابجایی بالغ بر ۵۶۰ هزار دستگاه خودرو در کمال صحت و سلامت انجام شد.

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود از هموطنان خواست تا از بنادر، شناورهای مجاز و در زمان مجاز اقدام به سفر دریایی کنند تا ضریب ایمنی این‌گونه سفرها افزایش یابد.

نظر شما