شناسهٔ خبر: 51217 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خادمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از راه‌آهن ۱۷۵ کیلومتری ملایر- کرمانشاه در طول یک سال/ اوایل ۹۷ ریل‌گذاری خطوط قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد تمام می‌شود

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از راه‌آهن ملایر-فیروزان در ابتدای سال و ریل‌گذاری و بهره‌برداری از ۱۱۵ کیلومتر دیگر حدفاصل فیروزان تا کرمانشاه را اقدام قابل توجهی دانست و گفت: با ریل‌گذاری ۱۰ کیلومتر باقیمانده از محورهای قزوین-رشت و میانه-بستان آباد در اوایل سال ۹۷ هدفگذاری ریل‌گذاری ۵۱۶ کیلومتی دولت محقق می‌شود.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و در جریان افتتاح راه‌آهن کرمانشاه اظهار داشت: راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به موجب اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه و بخشی از استان ایلام به یک دیگر یکی از خطوط ریلی بسیار مهم  شبکه ریلی کشور است که سر انجام با اتصال به مرز خسروی و سپس به شبکه ریلی کشور عراق به شبکه‌های ریلی بین‌المللی نیز ارائه خدمات خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل بیان داشت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است که  ۶۰ کیلومتر آن حد فاصل ملایر تا فیروزان در ابتدای سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و ۱۱۵ کیلومتر دیگر از فیروزان تا کرمانشاه در سال ۹۶ و توسط متخصصان کشور ریل‌گذاری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «ریل گذاری ۱۱۵ کیلومتر در طول یک سال به نسبت میانگین راندمان ریل‌گذاری سال‌های گذشته کشور عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود» گفت: میانگین ریلگذاری در کشوردر  ۱۵ سال گذشته  به۱۷۰ کیلومتر نیز نمیرسید، اما در سال ۹۶ فقط از فیرزوان تا کرمانشاه ۱۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: با احتساب بهره‌برداری راه‌آهن ملایر-فیروزان و ریل‌گذاری ۱۱۵ کیلومتر از فیروزان تا کرمانشاه درمی‌یابیم با ریل‌گذاری ۱۷۵ کیلومتر در طول یک سال، اقدام قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای توسعه خطوط ریلی به طول ۵۱۶ کیلومتر در طول یک سال گفت: از کل این هدف‌گذاری فقط ۱۰ کیلومتر در پروژه‌های قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد باقی‌مانده است که تلاش‌می شود در اوایل سال آینده تکمیل و بدین ترتیب ریل‌گذاری برنامه سال ۹۶، ‌به طور ۱۰۰ درصد محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات انجام شده در زمان ساخت پروژ‌های ریلی مانند ایجاد «دال‌ بتنی» امسال برای اولین بار در کشور انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد هر یک از ۵ پروژه شامل اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خود یک ابر پروژه عمرانی بودند و اتمام آنها به طور همزمان با در نظرگرفتن ابنیه‌های بسیار بزرگ و خاکریزی در حجم بسیار که شاید یکی از اقدامات بی‌نظیر و قابل تقدیر در دوران بعد از انقلاب به شمار رود.

خادمی با اشاره به عملیات عمرانی انجام گرفته در خصوص ساخت ابنیه فنی بیان داشت: در این ۵ محور بالغ بر  ۳۷ کیلومتر تونل اجرا شده است که فقط حدود ۲۶ کیلومتر در محور قزوین-رشت و حدود ۱۷ کیلومتر پل خاص با دهانه بیش از ۲۰ متر مانند پل شاهرود  و منجیل احداث شد. همچنین ۱۱۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک ریزی انجام شده اکه در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با بهره برداری از محور ریلی کرمانشاه در ایام نوروز ۹۷ و بهره‌برداری از  محور ریلی باقیمانده در ابتدای سال ۹۷، عملکرد مناسبی در توسعه شبکه ریلی کشور برای جای گذاشته باشیم.

نظر شما