شناسهٔ خبر: 51235 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

احداث راه دسترسی ویژه بندر نوشهر در سال ۹۷/ بازدید رایگان از موزه دریایی بندر نوشهر در ایام نوروز

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از احداث راه دسترسی ویژه بندر نوشهر در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، محمدرضا انزان‌پو در آئین ایجاد و توسعه حاشیه سبز در محوطه بندر نوشهر که همسو با هفته منابع طبیعی انجام شد، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت احداث راه دسترسی بندر نوشهر، اظهار کرد: یک دهه تلاش شد تا سال ۸۹ به تصویب دولت برسد و اجرایی شود و در آن زمان همه مسؤولان مربوطه حتی سازمان جنگل‌ها تأیید کردند که ایجاد این راه هیچ‌گونه آسیبی به گونه‌های گیاهی نادر باغ گیاه‌شناسی نمی‌رساند، چون از ۳۷ هکتار وسعت باغ‌ گیاه‌شناسی فقط ۷ هکتار آن باغ است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بخش عمده ایجاد راه دسترسی به بندر انجام شد، جلوی آن گرفته شد؛ ناملایماتی که مسؤولان بومی همین شهر وارد کردند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: هم اکنون با قوت در حال پیگیری این موضوع از طریق دو گزینه دیگر هستیم و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم بر احداث این راه تأکید کرد و بنابراین مباحث فنی آن مورد مطالعه قرار دارد.

 این مسؤول تأکید کرد: تلاش ما این است تا در سال ۹۷ استارت کار را در کمیته «دی. اس. اس» سازمان بنادر و دریانوردی بزنیم و بودجه لازم برای اجرایی شدن آن تخصیص یابد.

 این مسؤول عنوان کرد: مسیری که مدنظر است حدود ۲,۵ کیلومتر طول دارد و حتی سبب ساماندهی رودخانه «ماشلک» از طریق احداث دیوار حفاظتی می‌شود.

 انزان‌پور درباره ایجاد و توسعه حاشیه سبز در محوطه بندر نوشهر که همسو با هفته منابع طبیعی انجام شد نیز اضافه کرد: این طرح در ۱,۵ کیلومتر مربع در حاشیه موج‌شکن شرقی و شرق استحصال بندر به اجرا درآمد و نهال‌های مرکبات بومی منطقه و درختچه‌های متناسب با جغرافیای طبیعی غرس شد.

 وی افزود: در همین راستا به منظور تعامل بیشتر بندر با شهر، در مدخل ورودی‌های بندر نسبت به ایجاد فضای سبز و زیباسازی اقدام کردیم و در کنار این، اِلِمان‌‌های بندری در شهر نیز در برنامه‌های بعدی ما قرار دارد و با همکاری شورای شهر و شهرداری اجرایی خواهد شد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بیان کرد: وجود موزه دریایی در بندر نوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری است که بازدید آن برای عموم مردم و گردشگران از روز دوم تا پایان نوروز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ آزاد و رایگان است.

 این مسؤول از در دست اقدام بودن ایجاد زمینه‌های گردشگری دریایی در بندر نوشهر خبر داد و گفت: شناورهای مسافربری مناسب در بندر حضور پیدا کند که مذاکرات با شرکت سرمایه‌گذار مربوطه در این حوزه نهایی و مدل مالی آن هم استخراج شده است و اگر مشکل خاصی رخ ندهد تا تابستان امسال یک فروند شناور گردشگری دریایی در بندر نوشهر مستقر خواهد شد ضمن آنکه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی هم با این شرکت توافقاتی حاصل شد.

نظر شما