شناسهٔ خبر: 51267 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی سال ۹۶ صورت گرفت

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۶ میلیون تن کالا در بنادر خوزستان

عادل دریس تخلیه و بارگیری انواع کالا تا اواخر۱۲ ماهه سال جاری در بنادر استان خوزستان با ۶ درصد رشد از مرز ۴۶ میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در مورد آمار ۱۲ ماهه  بنادر خوزستان گفت: بیش از ۴۶ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان، میزان تخلیه و بارگیری شده است. همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی بیش از ۱۷ میلیون و  ۸۷۶هزار و ۳۷۸ تن بوده  که از رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

رشد فزاینده حجم مبادلات ترانزیتی در بندر امام

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور، بیان داشت: با ترانزیت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۳۲ تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است.

مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۲۳۴ هزار و ۹۶۷ نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد را رشد نشان می دهد.

نظر شما