شناسهٔ خبر: 51276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 رشد ۷.۹ درصدی ترافیک در جاده‌های استان در ششمین  روز از طرح نوروزی ۹۷ 

سفرهای نوروزی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۴۷  دستگاه تردد شمار استان ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، مهدی گرجی، معاون حمل و نقل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۴۷  دستگاه تردد شمار استان ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، افزود: از جابجایی ۹۵۷۸ مسافر در قالب ۲۶۹ سفر توسط ۵۶۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در ششمین روز از سفرهای نوروزی در استان خبر داد. 

مهدی گرجی، با اشاره به آخرین وضعیت حمل ‌و نقل مسافر از طریق جاده‌های استان از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی، اظهار داشت: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۹۷ از مورخ ۲۳ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری به مدت ۲۲ روز خواهد بود.

وی، تصریح کرد: در طرح سفرهای نوروزی ۹۷ حدود ۲۴۵دستگاه اتوبوس، ۱۱۲ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۴ دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده که حدود۱۶۵۳ راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

وی، عنوان کرد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان در روزششم سفرهای نوروزی جمعاً ۱۸۶۲۰۸ دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهاي سنگين ۳۳۹۸۰ دستگاه و به طور ميانگين ۱۸ درصد و تعداد ۱۵۲۲۲۸ دستگاه سواري معادل ۸۲ درصد از كل تردد در محورهاي استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: نتايج تجزيه و تحليل آمار فوق الذكر نشان از سرعت های غیر مجاز ثبت شده به میزان ۲۱.۷۵ درصد در وسایل نقلیه است.

گرجی، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین میانگین سرعت تردد ثبت شده در محورهاي استان ۸۴.۹ کیلومتر بر ساعت بوده و محور بیرجند - مود  (۷۳۷۲ تردد)  بيشترين ميزان تردد را به خود اختصاص داده است.

نظر شما