شناسهٔ خبر: 5133 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

تهیه دستورالعمل نحوه تخصیص و توزیع تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر / دو شرط برای دریافت تسهیلات

مسکن مهر عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به برخی جزئیات جلسه روز گذشته با بانک مسکن در خصوص تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر اشاره کرد.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسه روز گذشته با مدیران بانک مسکن در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد برای اثربخشی این وام، با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و برخی دیگر از دستگاه‌ها پرداخت‌ها به پیمانکاران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر باید بخشنامه نحوه توزیع و تخصیص وام مسکن مهر را که به تازگی پنج میلیون تومان افزایش یافته ابلاغ کند ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، هر نوع پرداخت به سازندگان مسکن مهر بنا به درخواست ادارات کل راه و شهرسازی و شرکت‌های عمران شهرهای جدید انجام خواهد شد تا تخصیص‌ها به سرعت محقق شود.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، پروژ‌ه‌ها باید دارای دو شرط برای دریافت تسهیلات باشند و نخستین شرط پیشرفت‌ ۷۵ درصدی ساختمان و شرط دوم فعال بودن پروژه‌هاست.

وی ادامه داد: فرایند تشخیص وضعیت پروژه‌ها بر اساس این دو شرط به سرعت در استان‌ها در حال انجام است و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده باید تکلیف این پروژه‌ها مشخص و اعلام شود کدام یک شامل دریافت افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات خواهند بود. 

طاهرخانی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته بر حذف رفت و آمدهای اضافه تاکید شد گفت: مدیران شعب استانی بانک‌ها به همراه معرفی‌کننده سازندگان، درباره پروژه‌ها به جمع‌بندی می‌رسند و درباره تخصیص وام تصمیم می‌گیرند./

نظر شما