شناسهٔ خبر: 51374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان زنجان

سفر ترافیک جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در جاده‌های استان زنجان از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان گفت: با بررسی آمار تردد در طرح ستاد نوروزی سال ۹۷ (از ۲۳ اسفندماه ۹۶ تا چهارم فروردین‌ماه امسال) نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ۱۳ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: در چهارمین روز از سال جدید شاهد تردد ۱۳۹ هزار و ۹۱۷ خودرو در جاده‌های استان زنجان بودیم که از این تعداد تردد صورت گرفته، ۷۱ هزار و ۷۳۵ خودرو وارد استان شده و ۶۸ هزار و ۱۸۲ خودرو نیز از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه محور زنجان به قزوین واقع در اتوبان جزو پرترددترین محورهای استان به شمار می‌آید، تصریح کرد: به طور میانگین در هر ساعت ۱۴۶۵ خودرو از این محور تردد داشته که سال قبل این عدد ۶۷۹ بوده که افزایش تردد در این روز را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سرعت متوسط در روز سوم فروردین‌ماه امسال برابر با ۸۴.۸ کیلومتر در ساعت بوده است، بیان کرد: همچنین در این روز ۳.۹۱ درصد از تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غیرمجاز خودروها در محورهای مواصلاتی استان زنجان بوده است که این آمار از ابتدای طرح تا روز گذشته ۴.۱ درصد را به خود اختصاص می‌دهد. ساعات اوج تردد خودروها در روز چهارم فروردین‌ماه امسال نیز بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ گزارش شده است.

نظر شما