شناسهٔ خبر: 51396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خبر داد:

استفاده از منابع خارجی برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدان-سنندج

ریل گذاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: استفاده از فاینانس و منابع خارجی برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدان- سنندج در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، بهرام نصراللهی زاده پیرامون موضوع راه‌آهن همدان ـ سنندج و میزان اعتبارات و تخصیص پروژه گفت: در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ به اتفاق استاندار کردستان و مدیرکل  راه و شهرسازی استان با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ملاقات کردیم.

وی عنوان کرد: در این دیدار گزارش مکتوبی از بازدید میدانی و وضعیت قطعات پروژه راه‌آهن همدان سنندج را همراه توضیحات شفاهی ارائه کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر افزایش ۱۵ میلیارد تومانی دیگر (که در تاریخ ۲۴/ ۱۲ ابلاغ شد و تخصیص پروژه به ۱۲۵ میلیارد تومان از ۱۴۰ میلیارد مصوب رسید) ریاست سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت ۹ میلیارد تومان نقدی نیز برای حل مشکل تملک اراضی کشاورزی مسیر صادر کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اضافه کرد: اقدام مهم دیگری برای تکمیل پروژه در دستور کار دولت قرار گرفته استفاده از فاینانس و منابع خارجی است.

نصراللهی زاده بیان کرد: وزارت راه که متولی پروژه است مذاکراتی را با یک شرکت خارجی شروع کرده و پیش برده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر که مقدمات موافقت شورای اقتصاد (که دبیرخانه آن در سازمان برنامه است) و سایر الزامات قانونی است نیز در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در صورت توافق نهایی وزارت راه و شهرسازی با طرف خارجی و اجرایی شدن آن قطعاً پروژه با سرعت بیشتری تکمیل خواهد شد.

نظر شما