شناسهٔ خبر: 51398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

برنامه اجرائی سال ۹۷ عمران و بهسازی شهری به تصویب ستاد بازآفرینی استان رسید

بافت فرسوده اراک مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برنامه اجرائی سال ۹۷ عمران و بهسازی شهری به تصویب ستاد بازآفرینی استان رسید.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، پس از آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاون محترم امور عمرانی، شهردار اراک، مدیرکل دفتر فنی استانداری، اعضای شورای شهر، مدیران و مسئولان استانی عضو ستاد بازآفرینی در سالن جلسات استانداری مرکزی تشکیل شد و عملکرد سال ۹۶ دستگاه‌های ذیربط در اجرای پروژه‌های بافت فرسوده و نوسازی و بهسازی و تخصیص اعتبارات مربوطه در این حوزه و همچنین موانع و مشکلات اجرای طرح‌ها بررسی شد و مشکلات و موانع پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این جلسه اظهار کرد: از آنجا که موضوع بازآفرینی شهری از جمله سیاست‌های مورد اولویت ریاست محترم جمهور و دولت است پیگیری بافت‌های ناکارآمد شهری اعم از بافت‌های میانی فرسوده و بافت‌های حاشیه‌ای با اولویت بیشتری در دستور کار استان قرار گرفته است.

شارقی گفت: در این جلسه طرح‌ها و پیشنهادات برنامه اجرائی سال ۹۷ اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی به تصویب ستاد بازآفرینی شهری استان رسید و همچنین مقرر شد دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی ضمن هماهنگی با دبیرخانه ستاد نسبت به ارائه طرح و برنامه‌های پیشنهادی خود در جلسه آتی که در فروردین ماه تشکیل خواهد شد اقدام نمایند.

وی تدقیق محدوده بافت فرسوده شهر اراک را از مهمترین مصوبات این جلسه برشمرد و گفت: بر اساس آن مقرر شد پروژه‌های پیشنهادی در محدوده الحاقی بعنوان پروژه‌های پیشگام طرح بازآفرینی شهری امید قرار گیرد.

نظر شما