شناسهٔ خبر: 51401 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر بوشهر انجام شد:

تجهیز بنادر کنگان و دیر به شناور چندمنظوره آتشخوار

شناور آتشخوار آیین بهره‌برداری از دو شناور چندمنظوره آتشخوار در بنادر دیر و کنگان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، طی آیینی با حضور سرکار خانم الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دیگر مقامات شهرستان‌های دیر و کنگان، آیین بهره‌برداری از دو دستگاه شناور چندمنظوره آتشخوار انجام شد.

نوراله اسعدی روز یکشنبه در آیین آغاز بکار ۲ شناور آتشخوار بنادر کنگان و دیر گفت: با تجهیز این ۲ بندر شمار بنادر تجهیز شده استان به شناور آتشخوار به شش بندر رسید.

وی افزود: اکنون بوشهر، گناوه (۲ شناور آتشخوار)، عسلویه، خارگ، کنگان و دیر شش بندر تجاری برخوردار استان از شناورهای آتشخوار محسوب می‌شوند که با توجه به چندمنظوره بودن این شناورها علاوه بر امکان اطفا کار جابجایی شناورها و سایر خدمات مورد نیاز آن‌ها را انجام می‌دهند.

اسعدی یادآور شد: بندر دیر بعنوان بزرگ‌ترین بندر صیادی و مبدأ صادرات استان بوشهر به قطر و کنگان بعنوان یکی از بنادر فعال و پویا استان است که در راستا ارتقا ایمنی تأمین شناور آتشخوار آن‌ها در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به حوادث آتش‌سوزی سال‌های گذشته که باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیری در اسکله بندرهای کنگان و دیر شد انتظار می‌رود با تجهیز آن‌ها به شناور آتشخوار آمار وقوع چنین حوادثی به حداقل ممکن برسد.

نورالله اسعدی عنوان کرد: تا پیش از این کار اطفا حریق اسکله‌های بنادر کنگان و دیر تنها از سمت ساحل صورت می‌گرفت که اکنون امکان اطفا حریق از سمت دریا نیز فراهم شده است.

وی تأکید کرد: ۲ شناور آتشخوار یاد شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تأمین شده است.

اسعدی بیان کرد: اکنون پنج مرکز جست و جو و نجات دریایی و هشت ایستگاه مخابرات دریایی، ۹۳۷ کیلومتر سواحل استان بوشهر را پوشش می‌دهند.

نظر شما