شناسهٔ خبر: 51433 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد مطرح کرد؛

معرفی فرصت‌های بازرگانی بنادر/ توسعه زیر ساخت‌های بندر خرمشهر در دستور کار سازمان بنادر/ ایمنی گردشگران دریایی، همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی، همه دستگاه ها باید همکاری کنند تا بتوان سطح ارایه خدمات را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در بازدید از پایانه دریایی مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر افزود: هم افزایی و همکاری‌های مشترک با دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری برای ارتقای ایمنی گردشگری مسافران نوروزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی درباره برنامه های این سازمان برای توسعه بازرگانی در بندر خرمشهر تصریح کرد: توسعه زیرساخت ها و تجهیزات به همراه جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی، معرفی فرصت های بازرگانی و همچنین افزایش همکاری مشترک اقتصادی با کشور همسایه عراق از اهم برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق رشد و بالندگی بنادر از جمله بندر خرمشهر است.

راستاد با اشاره به رشد ۱۳۰ درصدی عملکرد بندر خرمشهر طی سال ۹۶ که عمدتا به بارگیری کالاهای غیر نفتی اختصاص داشت، گفت: افزایش تخلیه و بارگیری کالا در این بندر نویدبخش شکوفایی و بالندگی روز افزون آن است.

وی همچنین طی این بازدید ضمن گفتگو با شهردار خرمشهر  نحوه  ارائه خدمات گردشگری در رودخانه کارون را جویا شده و تمهیدات و اقدامات انجام شده با همکاری های مشترک برای ارتقای ایمنی گردشگری در رودخانه کارون  و تدابیر به کار گرفته به این منظور در اسکله های تفریحی را بررسی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از پایانه دریایی مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر، روند فعالیت های این پایانه، روند تعمیرات اساسی اسکله چهار پست بندر خرمشهر و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان از بندرامام خمینی(ره) و برنامه‌های این بندر جهت استقبال از مهمانان نوروزی بازدید خواهد کرد.

نظر شما