شناسهٔ خبر: 51441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد:

عدم پذیرش پرونده‌های تغییر کاربری فضای سبز در کمیسیون ماده ۵/ الزام شهرداری‌ها به اجرای تمامی کاربری‌های فضاهای سبز موجود در طرح‌های مصوب

فضای سبز شهری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در مکاتبه با شهرداران استان اعلام کرد: پذیرش پرونده‌های درخواست تغییر کاربری فضای سبز در کمیسیون ماده ۵ ممنوع بوده و شهرداری‌ها ملزم به اجرای تمامی کاربری‌های فضاهای سبز موجود در طرح‌های مصوب هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این مکاتبه با اشاره به تأکید استاندار بر لزوم حفظ سرانه فضای سبز در شهرها عنوان کرد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند می‌بایست ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی را بپذیرند.

وی افزود: بی‌شک فضاهای سبز به عنوان جزء ضروری و جدانشدنی پیکرهٔ شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی دارند که کمبود آن‌ها می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود بیاورد.

دبیر کمیسیون مادهٔ ۵ استان اضافه کرد: یکی از مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست‌محیطی است که ضمن مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربری نادرست تکنولوژی از یک سو و بالا بودن سطح زیبایی از سوی دیگر، باعث افزایش کیفیت زیستی شهرها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این‌گونه فضاها در رعایت الزامات پدافند غیرعامل و همچنین مصوبه جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مبنی بر ممنوعیت هر گونه تغییر کاربری فضای سبز در استان تأکید کرد: زین پس اداره کل راه و شهرسازی پرونده‌های با درخواست تغییر کاربری از فضای سبز به غیر را نخواهد پذیرفت.

حق لطفی در پایان این مکاتبه عنوان کرد: همچنین کلیه شهرداری‌ها ملزم به اجرای تمامی کاربری‌های فضاهای سبز موجود در طرح‌های مصوب هستند.

نظر شما