شناسهٔ خبر: 51455 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:

ایجاد کارگاه‌های بازیافت شناور/ نهایی‌شدن طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی/ جذب سرمایه‌گذار برای بازیافت شناور

جلسه بیست و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور باحضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو، در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و  دریانوردی در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور گفت: دستاوردهای طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) هرمزگان نهایی شده است و از آنجا که این طرح اهمیت بسیار زیادی دارد و به عنوان سند نحوه بهره‌برداری از سواحل کشور شناخته شده است ، خواستار همکاری بیشتر سایر دستگاه‌های نقش آفرین هستیم.

 وی با اشاره به توسعه سواحل مکران، افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر از ایجاد سازمان توسعه سواحل مُکران ابراز نگرانی می‌کنند و  تشکیل این سازمان را مانع توسعه می‌دانند .

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به سوابق مکاتبات وزیر راه  درخصوص مشکلاتی که در اساسنامه یاد شده کماکان مغفول باقی مانده است، اشاره کرد و جلوگیری از موازی کاری و تمرکز بر توسعه سواحل مُکران و رفع مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم در منطقه مذکور را خواستار شد.

 دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر در خصوص ایجاد کارگاه‌های بازیافت شناور نیز اظهار کرد: اقدامات لازم از سوی دبیرخانه کارگروه پس از بازدیدهای میدانی و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و تعیین محدوده مناسب صورت گرفته است که بایستی  وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ارسال فراخوان عمومی، نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.

وی اظهار کرد:با توجه به برگزاری آخرین جلسه این کارگروه در سال ۹۶، عملکرد دبیرخانه و کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌ها ارائه شد که باتوجه به ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری و نیز مصوبه پانزدهمین جلسه کارویژه مرز شورای امنیت کشور در سال ۱۳۹۴، کمیته های یاد شده مسئول استقرار برنامه‌ها و اقدامات فضایی و راهبردی طرح ICZM، پیاده‌سازی و اجرای مصوبات کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور در استان‌های ساحلی هستند.

نظر شما