شناسهٔ خبر: 51467 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

گردشگری دریایی نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها است/ ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان

عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر در طرح نوروزی گردشگری دریایی و توسعه گردشگری دریایی کشور از لحاظ ایمنی و زیرساختی عملکرد مطلوب و قابل‌قبولی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالغفور ایران‌نژاد با بیان این مطلب افزود: از سال گذشته توجه جدی به گردشگری دریایی آغاز شده است وخوشبختانه در نوروز ۹۷ دیدیم که سازمان بنادر در این بخش موفق عمل کرد اما برای آنکه گردشگری‌دریایی رونق بگیرد همکاری سایر ارگان‌های ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که اجرای این طرح مورد تاکید مدیران ارشد کشوری است؛ اداره کل بنادر و دریانودری استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اقدامات عمرانی در سواحل مکران مطالعات زیربنایی مهم و استراتژیکی را در جهت ایجاد بانک اطلاعات جامع دریایی کشور انجام داده است. از جمله این مطالعات، پروژه هیدروگرافی سواحل مکران با حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بوده که با انجام این پروژه‌ها کل ۵۴۱ کیلومتر سواحل استان تا اعماق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری از خط ساحلی، بویه گذاری شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ برخورداری از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی (سواحل مکران) فراهم کننده ظرفیت هایی زیادی برای برنامه ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی است و از منظر بازرگانی، شیلاتی، گردشگری حائز اهمیت استراتژیکی و ژئوپلوتیکی است لذا باید با سرعت بیشتری طرح‌های این منطقه اجرا شود.

نظر شما