شناسهٔ خبر: 5147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان:

خوزستان مهیای مانور بزرگ ایمنی راه و امداد و نجات جاده‌ای می‌شود

نوروز- مسافران در جاده ها مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آمادگی استان برای برگزاری مانور بزرگ ایمنی راه‌ها و امداد و نجات جاده‌ای در ۲۵ اسفند امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، منوچهر رحمانی با اشاره به مشارکت این اداره، جمعیت هلال احمر، امداد و نجات جاده‌ای، سازمان حمل و نقل و راهداری، صدا و سیما و استانداری خوزستان در این مانور افزود: ماشین آلات و اکیپ‌هایی که قرار است در ایام نوروز در محورهای ارتباطی خوزستان مستقر شوند پس از آیین سخنرانی که با حضور استاندار و معاونان وی برگزار می‌شود به این محورها اعزام می‌شوند.

رحمانی محل برگزاری مانور را پلیس راه اهواز - اندیمشک اعلام و اظهار کرد: این مانور در کمیسیون ایمنی راه‌های استان مصوب شده و مقرر است معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای در آن حضور داشته باشد.

وی گفت: راه و شهرسازی خوزستان پیش از آغاز سفرهای نوروزی در یک طرح ضربتی راهداری اقدام هایی از جمله افزایش ایمنی راه‌ها را انجام داده است که ارتقای ایمنی محور اهواز - اندیمشک، دهدز - ایذه- باغملک - رامهرمز منتهی به سه راهی رغیوه و محور رامهرمز - بهبهان - خیرآباد به سمت استان کهگیلویه و بویر احمد به طول ۶۰۰ کیلومتر از آ‌ن جمله‌اند.

وی گفت: در این محورها و در چارچوب ارتقای ایمنی راه‌ها عملیات خط کشی، نصب علایم و اقدام‌های راهداری به منظور کنترل سرعت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از خط کشی و ایمن سازی ورودی‌های شهرهای استان اشاره کرد و گفت: کلیه ورودی‌های شرهای استان خط کشی شده و علائم راهنمایی شست وشو، تعمیر و تعویض شدند.

وی افزود: طرح ایمن سازی جاده‌های دسترسی به مناطق عملیاتی و مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان با شتاب در دست اجراست. 

منوچهر رحمانی اظهار کرد: طول جاده‌های دسترسی به مناطق عملیاتی در استان خوزستان حدود سه هزار کیلومتر است که ایمن سازی این جاده‌ها با تامین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی استاندار خوزستان از بهمن ماه آغاز شده و تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی به اتمام می‌رسد./

نظر شما