شناسهٔ خبر: 51475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خبر داد:

افزایش ۴ درصدی تردد خودرو به استان قم

ابوالفضل جمالي ابوالفضل جمالی اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی افزون بر یک‌میلیون و ۸۲۱ هزار خودرو به استان قم واردشده‌اند که در مدت مشابه سال قبل با افزایش رو به رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از ابتدای اجرای طرح نوروزی در بیست و پنجم اسفند ۹۶  تا هفتم فروردین ۹۷ افزون بر یک‌میلیون و ۸۲۱ هزار دستگاه خودرو به استان قم واردشده‌اند.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه خبر فوق افزود: طی همین مدت در سال گذشته، میزان ورود خودرو به استان قم بالغ‌بر یک‌میلیون و ۷۴۷ هزار دستگاه بوده است.

وی تصریح نمود: با توجه به آمار ارائه‌شده، طی مدت اجرای طرح نوروزی تاکنون، شاهد رشد ۴ درصدی تردد خودرو به استان قم ( در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ) بوده‌ایم.

جمالی بیشترین حجم تردد خودرو ( طی مدت یادشده ) را به ترتیب مربوط به محورهای جاده‌ای آزادراه قم – تهران ( و بلعکس )، آزادراه قم – کاشان ( و بلعکس ) و آزادراه سلفچگان – ساوه ( و بلعکس ) دانست و افزود: کمترین میزان تردد نیز ( طی همین مدت ) به ترتیب، در محورهای جاده‌ای پردیسان – ورجان ( و بلعکس )، لنگرود – کهک ( و بلعکس ) و قم- جعفریه (و بلعکس ) ثبت‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ساعات اوج تردد در محورهای جاده‌ای استان قم را ( طی مدت مذکور ) متغیر و منوط به شاخص‌های ایام هفته دانست و توضیح داد: بیشترین میزان تردد در ساعات ۱۲ الی ۱۳ و هم‌چنین ۱۷ الی ۱۸ صورت گرفته است.

جمالی بیشترین سهم استانی از مبدأ پلاک وسایل نقلیه ترددکننده به استان قم را به ترتیب مربوط به  استان‌های تهران، البرز و اصفهان دانست و بیان نمود: کمترین میزان تردد به استان قم نیز ( با مبدأ پلاک خودرو وارده ) به ترتیب مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و استان ایلام بوده است. 

نظر شما