شناسهٔ خبر: 51492 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

حمایت از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های بندری/توسعه زیرساخت‌های اسکله بندر بوالخیر /رونق صادرات از بوشهر به قطر/ صادرات موادمعدنی از بندر خور شهاب

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به استان بوشهر، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، با پرداخت تسهیلات با سود مناسب از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به توسعه زیرساخت‌های بنادر حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در بازدید از اسکله تجاری بندر بوالخیر شهرستان تنگستان افزود: برای توسعه محوطه بارانداز، انبار و تجهیزات مورد نیاز مانند جرثقیل و لیفتراک در بندر بوالخیر باید سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب کنیم.بر این اساس سازمان بنادر و دریانوردی، با پرداخت تسهیلات با سود مناسب از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به توسعه زیرساخت های بندری حمایت می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های اسکله تجاری بندر بوالخیر باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت:عمق کانال دسترسی بندر بوالخیر اکنون ۳,۵ متر است که بزودی کار مطالعاتی برای افزایش عمق آن آغاز می شود.

صادرات به قطر، افزایش قابل توجهی یافت

وی یادآور شد: با رونق گرفتن صادرات استان بوشهر به قطر حجم صادرت سال ۹۶ بندر بوالخیر در مقایسه با سال ۹۵ قابل توجهی را تجربه کرد که این نشان از ظرفیت های بالای این بندر است.در این راستا سازمان بنادر با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های موردنیاز، رونق و تسهیل صادرات این بندر را در دستور کار خود قرار داده است.

تجمیع فعالیت های تجاری در بندر بوالخیر

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به ظرفیت های بندر بوالخیر پیش بینی شده با توسعه آن در قالب طرح جامع فعالیت های تجاری نوار ساحلی شهرستان تنگستان در این بندر تجمیع شود.

بهره‌برداری از مجتمع بندری نگین بوشهر تا پایان سال جاری

همچنین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بنادر نوار ساحلی شهرستان های تنگستان و دشتی استان بوشهر گفت: بهره برداری اولیه از مجتمع نگین بعنوان محدوده پشتیبان بندر بوشهر تا پایان سال جاری آغاز می شود.از طرفی با توجه به اتمام عملیات احداث اسکله کانتینری جزیره نگین بزودی لایروبی محدوده مقابل  این اسکله آغاز می شود.برای احداث تاسیسات زیربنایی جزیره نگین  ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

توسعه فازهای مجتمع نگین

وی اظهار کرد: پیش بینی شده با تامین زیرساخت های زیربنایی شامل برق رسانی، جاده دسترسی و لایروبی زمینه ترغیب بیش از پیش سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث فازهای بعدی مجتمع بندری نگین فراهم شود. افزایش ٢ برابری ظرفیت بندر بوشهر که در قالب راه اندازی کامل جزیره نگین پیش بینی شده تحولی جدی در بندر بوشهر است.

صادرات مواد معدنی باهمکاری ایمیدرو

راستاد با اشاره به  بندر خور شهاب شهرستان تنگستان افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای این بندر، رویکرد آن رونق صادرات موادمعدنی است. در این راستا به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران) اقدامات بزرگی انجام می شود.

وی در ارتباط با طرح توسعه ای بندر محمد عامری نیز گفت: پروژه لایروبی و ایجاد سه هکتار اراضی پسکرانه تا پایان فروردین ماه با ٨٠ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می شود.

توسعه لاور ساحلی با رویکرد تجاری

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر لاور ساحلی بعنوان تنها بندر شهرستان دشتی گفت: در این زمینه مقرر شده با پیگیری های استانی زمینه انتقال این بندر از شیلات به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر فراهم شود که در صورت تحقق این مهم طرح های توسعه ای آن با رویکرد تجاری انجام می شود. پروژه لایروبی اسکله بندر لاور ساحلی در مراحل پایانی قرار دارد و اکنون ٦٥ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه فعالیت های گردشگری نوار ساحلی استان بوشهر وجود دارد که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

راستاد افزود: ساحل نشینان استان بوشهر با حداقل امکانات از فرصت های ایجاد شده استفاده می برند بدین جهت برای توسعه فعالیت های این حوزه از محل وجوه اداره شده تسهیلات حمایتی خوبی برای آنان پیش بینی شده است.

نظر شما