شناسهٔ خبر: 51568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری خبر داد:

افزایش ۸ درصدی تردد به شهر قم در دور اول سفرهای نوروزی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افزایش ۸ درصدی تردد به شهر قم از 25 اسفندماه تا پایان دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم حسن صبوری گفت: اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان قم در سال ۱۳۹۷ با هدف بررسی و ارائه گزارش سفرهای دور اول تعطیلات نوروزی و اعلام آماده باش به دستگاه های امداد و نجات و حمل و نقل استان برای دور دوم سفرها تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: در برهه زمانی ۲۵ اسفند سال ۹۶ لغایت هفتم فروردین سال جاری شاهد افزایش هشت درصدی ورودی به شهر قم بوده ایم.

وی توضیح داد: در فاصله زمانی مذکور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو به شهر قم و بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به استان قم تردد کرده اند.

صبوری افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۶ یک میلیون و ۷۰۰ هزار به شهر قم و یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو به استان قم وارد شده اند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها اخذ شده امسال شاهد افزايش ۸ درصدی تردد ورودی به شهر  و افزايش ۵ درصدی تردد ورودی به استان قم نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

صبوری ضمن بیان اینکه در ایام سفرهای نوروزی و در مواقع بروز بحران گره ترافیکی می بایست تمهیداتی در خصوص هدایت ترافیک اندیشیده شود، توضیح داد: در مواقعی که با افزایش حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان مواجه می شویم، هدایت ترافیک به راه های جایگزین و نصب المان ها و تابلوهای روان مسیریاب، میانگین زمان- سفر و اطلاعی ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر پدیده افزایش وزش باد در روزهای آتی به ویژه در روز طبیعت، دستگاه های عضو کارگروه نسبت به بازدید و بررسی سازه های موقت، نحوه استقرار، استحکام و مقاومت آن ها اطمینان حاصل نمایند.

در پایان اولین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان، ادارات کل هواشناسی و راهداری و حمل ونقل جاده ای گزارش خود را در خصوص آمادگی دستگاه های متبوع خود برای دور دوم سفرهای نوروزی ارائه نمودند.

نظر شما