شناسهٔ خبر: 51579 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد:

تشریح مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز سال ۹۷/ افزایش حدود ۱۵ درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌ها

تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز امسال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری روز یکشنبه در حاشیه بازدید فرمانده نیروی انتظامی از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (مرفوک راهور) این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس گزارش های رسیده در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش حدود ۱۵ درصد تردد مسافران نوروزی در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور روبرو بوده ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: به منظور کنترل ترافیک تمامی راه های کشور ۵ هزار نیروی در طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۷ در سطح جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور مستقر شدند و در حال ارتباط با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هستند.

سردار مهری با بیان اینکه در نوروز سال ۹۷ مردم ارتباط فعالی با پلیس داشته اند و با یک برنامه ریزی دقیق سفرهای خود را مدیریت کردند، اضافه کرد: ما با این دقت مسافران نوروزی امسال گره ترافیکی و ترافیک های بلند مدت نداشته ایم، اما ترافیک سنگینی در ورودی شهرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس و قم را شاهد بودیم که با همکاری پلیس راهور این ترافیک هم مدیریت شد.

وی توضیح داد: براساس آمارهای موجود، در مجموع اجرای طرح ویژه ترافیک نوروزی ۱۳۹۷ تا کنون شاهد افزایش ۳ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی کشور بوده‌ایم.
رییس پلیس راهور ناجا یادآور شد: طرح ویژه ترافیک نوروز ۹۷ قبل از آغاز با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گرفت و تا کنون هماهنگی خوبی بین همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در طول جاده ها وجود داشته است. 

سردار مهری خاطرنشان کرد: در بهار امسال با توجه به شرایط جوی کشور، سطح جاده‌ها خشک و هوا بهاری بود و همین امر باعث شد تا تعداد سفرها افزایش یابد که این رقم حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت

وی در ادامه به تشکیل قرارگاه ترافیکی نصر ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعالیت داشته و بنا به شرایط و اطلاعات دریافتی از سراسر کشور برای کنترل ترافیک تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند. 

رییس پلیس راهور ناجا گفت: طبق ارزیابی های میدانی انجام شده، جاده‌های کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارند و با توجه به افزایش ۱،۵ میلیونی تعداد خودروها در سال ۹۶ ، افزایش سفرها یک موضوع عادی و قابل پیش بینی بود اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

وی در ادامه افزود: در موج اول سفرها، شاهد کاهش ۵ درصدی فوت و جان باختگان بودیم اما در موج دوم سفرهای نوروزی این روند بر عکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونه‌ای که در روز ۱۰ فروردین ۳۷ نفر جان باختند.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد افرادی که به سفر رفته‌اند خسته شده‌اند و آمادگی جسمانی رانندگی را نداشته‌اند و همین امر باعث شده به طور کلی ۳ درصد تعداد کشته شدگان افزایش داشته است./

نظر شما