شناسهٔ خبر: 51580 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم آباد اعلام کرد:

تشریح خدمات نوروزی فرودگاه خرم‌آباد در ایام تعطیل/ تکمیل پروژه بهسازی و اپرون فرودگاه خرم‎آباد

فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: با سفره هفت سینی برگرفته از نمادها محلی و ملی، از مسافران نوروزی میزبانی می‌کنیم.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا بنیصدر گفت: به منظور آمادهسازی فرودگاه خرمآباد برای نوروز، اقداماتی در زمینه زیباسازی محوطه و گلکاری را انجام داده و برای راهنمایی مسافران میز خدمت حضوری و الکترونیک را ایجاد کردهایم.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه خرمآباد در مسیر عبور کاروانهای راهیان نور قرار دارد، گفت: به همین دلیل خود را آماده استقبال و اسکان کاروانهای راهیان نور نیز کردهایم.

بنیصدر همچنین درباره پروژهها و اقدامات انجام شده در سال ۹۶ گفت: یکی از آنها تکمیل پروژه بهسازی و اپرون فرودگاه خرمآباد بود که پس از توسعه و بهسازی به ۲۹ هزار متر مربع رسیده و اینک امکان پارک همزمان پنج هواپیما در این فرودگاه به وجود آمده است. پروژه اجرا شده دیگر، مقاومسازی اپرون موجود با لایهبرداری و بتنریزی در ۱۸ هزار متر مربع است.

وی ادامه داد: اجرای سیستم جدید روشنایی باند فرودگاه خرم آباد از نوع کت ۱ در دو فاز، پروژه دیگری است که در فاز اول این طرح چراغهای پاپی، آستانه، لبههای باند و تاکسیویها عملیاتی شده است و در فاز دوم در سال ۹۷چراغهای  precision approach runway۲۹ و simple approach runway۱۱ نصب خواهند شد. اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۶۰ میلیارد ریال است که توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است.

مدیر فرودگاه خرمآباد درباره دیگر طرحهای اجرا شده در سال ۹۶ افزود: ساماندهی بلوار ورودی فرودگاه خرمآباد از طریق طراحی و نصب سردر جدید فرودگاه، ساماندهی دیوار حفاظتی قسمت ورودی، جدول بندی و زیباسازی، بهسازی کامل واحد آتشنشانی و هدایت زمینی شامل نصب درهای جدید، ساخت سالنهای آموزش و بدنسازی و غیره و بهسازی فاز دوم ساختمان اداری، از جمله این طرحها بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ طرح بهسازی کلی ترمینال فرودگاه خرمآباد آغاز خواهد شد، گفت: همچنین ادامه فاز دوم بهسازی ساختمان اداری و فاز دوم روشنایی باند در سال ۹۷ انجام خواهد شد./

 

نظر شما