شناسهٔ خبر: 51585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

جابجایی ۸۱ هزار نفر مسافر نوروزی در استان اردبیل

ترافیک مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ۲۳ اسفند سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه امسال ۸۱ هزار و ۴۷۹ مسافر از پایانه‌های این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه این میزان مسافر با یازده هزار و ۹۴۷ سرویس جابجا شده‌اند، افزود: تعداد سفر سواری و مینی‌بوس، هشت هزار و ۶۷۰ مورد به ثبت رسیده و همچنین تعداد سفر سرویس دربستی ۱۲۷ مورد و سرویس بین‌المللی ۱۷ مورد است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان همچنین به تردد خودروها از محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: در این مدت یاد شده بیش از ۹۸۷ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده که این میزان ۲۲.۸ درصد رشد داشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه محور اردبیل آستارا با بیش از ۳۷۰ هزار تردد، بیشترین و پرترددترین محور استان است، تصریح کرد: محورهای نیر سراب با ۲۲۱ هزار تردد، سرچم اردبیل ۱۶۰ هزار تردد و مشگین شهر اهر با ۱۱۲ هزار تردد جز محورهای پرتردد استان اردبیل است.

از مسافران نوروزی خواست با اطلاع از وضعیت خودرو خود به لحاظ فنی، حتماً تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفر نیز اطلاعات جاده‌ها را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت اطلاع‌رسانی راه‌ها کسب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علائم ایمنی جاده‌ای در رانندگی شرط اول داشتن سفری ایمن دانست و گفت: ۱۲۰ اکیپ راهداری با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در ۱۳ راهدارخانه تا پایان فروردین به مردم شریف و میهمانان نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد.

نظر شما