شناسهٔ خبر: 51596 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد:

رونق گردشگری دریایی نیازمند ۴ عامل است/ سفر ایمن دریایی الزام توسعه آن است

سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت:گردشگری دریایی در بنادری که امکان جابجایی مسافران را دارند به نحو مطلوبی در حال پیگیری است چرا که رویکرد جدید سازمان بنادر، توجه به این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی درباره گردشگری دریایی و برنامه‌های توسعه‌ای که باید برای این مهم در نظر گرفته شود، افزود:ایجاد زیر ساخت‌های اساسی محقق کننده اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی  در گردشگری دریایی است، لذا برای توسعه‌ این امر نیازمند احداث اسکله تفریحی،احداث سالن انتظار،استانداردسازی شناورهای تفریحی و خارج سازی تدریجی قایق‌های فرسوده و غیر استاندارد هستیم.

وی ادامه داد:اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی یکی از الزام‌های توسعه آن است.اگر مردم اطمینان یابند که سفر دریایی آنها ایمن است به طور قطع انگیزه بیشتری برای استفاده از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی را دارند.

رضوانی در خصوص ارزیابی گردشگری دریایی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: آنچه به عنوان رئوس برنامه ریزی‌ها و اقدامات این بندر در ساماندهی طرح گردشگری دریایی اجرا شد در ارتباط مستقیم با اهداف کلان سازمان در تامین و ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراههای تحت حاکمیت و همچنین توجه به نقش و مسولیت‌های اجتماعی بود.

وی اذعان داشت: مواردی که در گردشگری دریایی برای نوروز ۹۷ مورد توجه قرار گرفت استفاده از شناورهای استاندارد، مسیرهای گردشگری دریایی ایمن، نظارت برفعالیت شناورهای تفریحی و اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی بود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود:اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی از منظر ایجاد زیر ساخت فکری در خصوص ارتقاء آگاهی اقشار جامعه با محوریت ایمنی گردشگری دریایی در سال جاری مورد تاکید قرار گرفت.در این زمینه رسالت اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای موجود از جمله بهره‌مندی از قابلیتهای تلویزیون شهری، نصب بنر، توزیع بروشورهای حاوی مضامین ایمنی گردشگری دریایی و بطور ویژه برگزاری چندین کارگاه آموزشی رعایت نکات ایمنی در امر گردشگری دریایی بود

نظر شما