شناسهٔ خبر: 51635 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

حمایت از کالای ایرانی همواره در دستور کار بوده است

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ گفت: شرکت ساخت و توسعه به عنوان یکی از پیشگامان حمایت از کالای ایرانی در سال های پیش همواره این مهم را در دستور کار داشته و در سال جدید نیز پیش از پیش به آن توجه می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در دیدار نوروزی با کارکنان اهداف سال جدید را برشمرد.

خیراله خادمی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت توجه به شعار امسال به سابقه "حمایت از کالای ایرانی" در شرکت ساخت و توسعه اشاره کرد و گفت: در طول سال های گذشته در بسیاری از پروژه های  زیرساختی حمل و نقل بارها به مشکلاتی برخورد کردیم که می توانستیم با استفاده از تجهیزات و نیروهای خارجی آنها را به سرعت حل کنیم اما تلاش و اولویت ما استفاده از توان و تجهیزات فنی و مهندسی داخل کشور بود که با لطف پروردگار توانستیم این مهم را اگرچه با تاخیر به تحقق برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: به عنوان مثال در پروژه راه آهن قزوین-رشت برای ساخت پل کیلومتر ۵۵ به فولادی با ضخامت بالا نیاز داشتیم که به دلیل تاکید بر تامین آن از داخل کشور چندماه در روند تاخیر ایجاد شد.

خادمی با بیان اینکه در کنار بحث حمایت از کالای ایرانی بایست تلاش در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز صورت گیرد، اظهار داشت: هر ایرانی در هر بخشی که فعالیت می کند بنابر گفته مقام معظم رهبری وظیفه دارد تا سخت کار کند و ما نیز بر همین اساس در سال جدید با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا به همه ی اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری تمام پروژه های استانی به شرکت ساخت و توسعه ازافزایش پروژه های در دست ساخت در شرکت خبر داد و گفت: در سال جدید با افزایش تعداد پروژه ها و وظایف محوله به شرکت ساخت و توسعه،  سال پرکاری پیش رو داریم که بایست با برنامه ریزی و تقسیم وظایف پروژه ها را به اجرا برسانیم.

وی اضافه کرد: کاهش سهم شرکت در  بودجه سال ۱۳۹۷  از یک سو و افزایش طرح های در دست ساخت از ۱۵۲ طرح به ۲۸۳ طرح در سال جدید سبب شده تا ما برنامه ریزی دقیقی جهت استفاده از سایر منابع چون فاینانس، اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی و... در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم تعهدات محول شده را به انجام برسانیم.

خادمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش یک ساله کارکنان شرکت اظهار امیدواری کرد تا در سال جدید با تلاش مضاعف شاهد گامی بلند در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور باشیم.

نظر شما