شناسهٔ خبر: 51647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

ثبت تردد بیش از ۲.۶۱ میلیون خودرو در جاده‌های استان زنجان

تردد مدیرکل راهداری استان زنجان به افزایش ۱۴ درصدی ترددهای نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان زنجان عبور کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۳ اسفندماه تا ۱۳ فرودین ماه ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۱۵ وسیله نقلیه از راه‌های استان زنجان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: در روز ۱۳ فروردین ماه ۴۸ هزار و ۲۴۴ خودرو وارد استان زنجان شدند و تعداد خودروهای خارج شده، ۴۹ هزار و ۵۶۱ دستگاه گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۸ دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان زنجان نصب شده است، بیان کرد: در طرح نوروزی امسال به طور متوسط ساعتی ۳۴۵ دستگاه وسیله نقلیه عبور و مرور داشتند.

وی سهم وسایل نقلیه سنگین از مجموع ترددها را ۱۳.۵ درصد عنوان کرد و افزود: در روز ۱۳ فروردین ماه ۸.۷ درصد از عبور و مرورها به وسایل نقلیه سنگین اختصاص دارد.

دست‌نشان با اشاره به اینکه آزادراه‌ها بیشترین سهم از ترددهای نوروزی را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: اوج عبور و مرور خودروها بین ساعت ۱۷ تا ۲۰ ثبت شده است.

وی به رعایت سرعت مجاز تأکید کرد و گفت: سامانه‌ها سرعت متوسط خودروها در محورها مواصلاتی استان را ۸۳.۳ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد و حدود ۴ درصد از رانندگان با سرعت غیرمجاز رانندگی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: روز گذشته به دلیل حجم بالای ترافیک در محور زنجان – تهم این مسیر برای ساعاتی به سمت زنجان یک‌طرفه شد.

وی تعداد مسافران جابه‌جا شده در نوروز امسال از پایانه‌های مسافربری استان زنجان را ۶۲ هزار و ۷۲۶ نفر برشمرد و گفت: این تعداد با انجام ۹ هزار و ۳۷۲ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اعزام شدند.

نظر شما