شناسهٔ خبر: 51663 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هادی سلامی خبر داد:

انجام ۸۱ پرواز نوروزی و پذیرایی از ۷۰۰۰ مسافر در فرودگاه‎های خراسان جنوبی

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از انجام ۸۱ پرواز نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین در فرودگاه‎های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاههای استان خراسان جنوبی، هادی سلامی گفت: در این ۸۱ نشست و برخاست، ۷۰۲۹ مسافر اعزام و پذیرش شدهاند که از این تعداد ۴۰ پرواز ورودی با جابجایی ۳۵۴۰ مسافر و ۴۱ پرواز خروجی با انتقال ۳۴۸۹ مسافر داشتهایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای نوروزی این استان نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، افزود: اما تعداد مسافران ورودی و خروجی به استان به دلیل لغو تعدادی از پروازهای شرکتهای هواپیمایی ایران ایر و ماهان به دلیل کمبود ناوگان، نسبت به سال گذشته ۵/۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی در مورد برنامه پروازهای فرودگاههای این استان بیرجند و طبس در سال ۹۷ گفت: در برنامه تابستانی سال ۱۳۹۷ فرودگاههای استان تغییر خاصی نداشتهایم و تنها پرواز زاهدان- بیرجند - زاهدان از فرودگاه بیرجند تا اطلاع ثانوی به علت کمبود مسافر در مسیر یاد شده باطل شده است.

سلامی با اشاره به اینکه برای افزایش پروازها در مسیرهای پرتردد و مورد درخواست ساکنان استان، همانند سالهای گذشته با تمامی شرکتهای هواپیمایی فعال در کشور در حال مذاکره است، افزود: افزایش و تداوم پروازها در گرو همکاری و حمایت استان و همچنین استقبال هم استانیها از پروازها است و امیدواریم که بتوانیم در سال جدید باز هم شاهد افزایش پروازها در فرودگاههای استان باشیم.

نظر شما