شناسهٔ خبر: 51683 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

صفر شدن تلفات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۷/ تشریح مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز/ جابجایی حدود ۷ میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای

گزارش آخر هفته عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه جاده‌‌ای غرب مازندران، مردم با مدیریت کم‌نظیر بهترین مسافرت تاریخ کشور را رقم زدند، تلاش برای ایمن‌سازی و شناسایی نقاط پر تصادف راه‌های کشور طی سه سال و خطای انسانی؛ عامل هر سه سانحه رانندگی آزادراه قزوین-زنجان در دهم فروردین نیز سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در دور برگشت سفرهای نوروزی ۹۷ به شرح زیر است:

صفر شدن تلفات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۷

​رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: با وجود افزایش ۱۵ درصدی سفر‌ها تلفات انسانی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به صفر رسید.

وی گفت: بیشترین ورودی و خروجی را کلانشهر تهران با ۱۱ میلیون تردد داشته است و محورهای تهران- کرج با چهار میلیون و فیروزکوه - قائمشهر ، هراز با یک میلیون تردد و محور کندوان با بیش از ۹۰۰ هزار مسافرت بیشترین ترددها را به خود اختصاص داده اند.

تشریح مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز سال ۹۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز امسال بوده است.

وی گفت: طبق ارزیابی های میدانی انجام شده، جاده‌های کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارند و با توجه به افزایش ۱،۵ میلیونی تعداد خودروها در سال ۹۶ ، افزایش سفرها یک موضوع عادی و قابل پیش بینی بود اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه جاده‌‌ای غرب مازندران

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی آزادراه تهران-شمال و افتتاح آن در سال جاری تصریح کرد: عزم دولت و وزارت راه و شهرسازی همزمان با فرآیند اجرای طرح ملی آزادراه تهران-شمال برای توسعه شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای به منظور تامین ایمنی و بازکردن گره کور ترافیکی در غرب مازندران جدی است.

حسن نیا با بیان آنکه قطعه یک آزاد راه تهران - شمال با پیشرفت ٩٥ درصدی امسال به بهره برداری و زیربارترافیک خواهد رفت، ادامه داد: بنابراین درپی گشایش این طرح ملی و کاهش بعد مسافت کرج - چالوس به یقین شاهد استقبال بیشتر مسافران و نیز افزایش بارترافیکی در .شهرهای غرب مازندران خواهیم بود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود : به علت مهاجرت‌ها و درپی آن توسعه شهرها امروز زیرساخت های شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای درون و برون شهری غرب مازندران ظرفیت تردد این تعداد مسافر را ندارد و این وضعیت بنوعی با نارضایتی مردم و حتی مسافران همراه است.

جابجایی حدود ۷ میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی امسال

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در طرح نوروزی ۱۳۹۷ حد فاصل بیست‌وچهارم اسفندماه ۹۶ لغایت ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری ۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۷۵ مسافر در قالب ۶۷۰ هزار و ۹۹۰ سرویس حمل‌ونقل عمومی جابجا شده‌اند.

وی در خصوص آمار سفرها و تردد‌ها طی ۲۰ روز طرح نوروزی ۱۳۹۷ بیان داشت: در قالب ۶۷۰ هزار و ۹۹۰ سرویس، ۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۷۵ مسافر جابجا شدند که نسبت به ۲۰ روز ابتدایی طرح نوروزی ۱۳۹۶ تعداد سفرها ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

مردم با مدیریت کم‌نظیر بهترین مسافرت تاریخ کشور را رقم زدند

حیدر نوروزی با قدردانی و تشكر از هموطنان و مسافران گرامی كه در نوروز امسال با مدیریت كم نظیر بر سفرهای خود بهترین و خاطره انگیز ترین تاریخ مسافرتهای كشور را رقم زدند گفت: در پارهای از حوادث و سوانح رانندگی جاده ای كه در برخی روزها اتفاق افتاد متاسفانه خطای انسانی، خستگی، خواب آلودگی و حواس پرتی تعدادی از رانندگان بود كه امیدواریم در روزهای پایانی تعطیلات و زمان بازگشت از سفرها هموطنان عزیز راننده دقت بیشتر و اهتمام لازم نسبت به قوانین و مقررات داشته باشند و پیشنهاد می گردد مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای كه ایمن ترین وسیله است، استفاده نمایند.

مدیركل ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداریوی با توجه به شرایط آب و هوایی در روزهای آینده و تراكم بازگشت از سفرها توصیه جدی به ادامه مدیریت بر سفرها را داشته و تصریح كرد : ١٤ هزار راهدار در كنار سایر نیروهای خدمتگزار و امدادی در جاده های كشور برای ایمنی سفر و آرامش خاطر مردم عزیز مستقر بوده استفاده كنندگان از راهها را شبانه روز همراهی می نمایند تا به وظیفه ذاتی خود عمل نمایند و تاكید می گردد هموطنان قبل از سفر از طریق سامانه جامع ١٤١ شامل تلفن گویای ١٤١ ، اپ ١٤١ ، سایت www.۱۴۱.ir و پیامك ١٠٠٠١٤١ اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

تلاش برای ایمن‌سازی و شناسایی نقاط پر تصادف راه‌های کشور طی سه سال

یک عضو هیئت عامل و نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در امور ایمنی راه‌ها گفت: ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پر تصادف راه‌های کشور، نیازمند تأمین منابع مالی بیشتر است اما تلاش می‌شود تا در فرايندی سه‌ساله اين نقاط شناسايی و ایمن‌سازی شوند.

قربانی بابیان اینکه در استان گیلان ۹۰ نقطه یا محدوده پرخطر شناسایی‌شده است، اظهار داشت: آرام‌سازی، نصب تابلو‌های مکمل و تجهیزات لازم در تمامی این نقاط صورت گرفته است و اقدامات اساسی‌تر ایمنی در ۹ یا ۱۰ نقطه باقی‌مانده در میان‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود.

خطای انسانی؛ عامل هر سه سانحه رانندگی آزادراه قزوین-زنجان در دهم فروردین

در دهمین روز از فروردین و سفرهای نوروزی، وقوع سه سانحه رانندگی در محور آزادراه قزوین-زنجان متاسفانه خسارات جبران ناپذیری را در پی داشت که طبق شواهد و اظهارات افراد درگیر سوانح یاد شده ، همچنین مستندات و آثار موجود و باقی مانده متاسفانه علت هر سه تصادف و سانحه خطای انسانی تشخیص و اعلام گردیده است.

این گزارش می افزاید طبق شواهد و اظهارات افراد درگیر سوانح یاد شده ، همچنین مستندات و آثار موجود و باقی مانده متاسفانه علت هر سه تصادف و سانحه خطای انسانی تشخیص و اعلام گردیده است، این در حالی است كه علیرغم تذكرات و توصیه های مكرر از آغاز طرح نوروزی از طریق رسانه های جمعی و فضای ارتباطی و اطلاع رسانی محیطی در سراسر كشور و راه‌های بین شهری از سوی نهادها از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، حواس پرتی توام با خواب آلودگی ، همچنین عدم رعایت فاصله طولی بین وسایل نقلیه این بار نیز در این حوادث نقش آفرین بود.

نظر شما