شناسهٔ خبر: 51687 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

نشست و برخاست ۷هزار و ۳۹۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد طی تعطیلات نوروزی/ جابه‌جایی ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار مسافر نوروزی از طریق فرودگاه‌ها تا ۱۲ فروردین

فرودگاه مهرآباد اعلام امار نشست و برخاست‌ها، اعزام و پذیرش مسافرین نوروزی فرودگاه‌ها از قبیل نشست و برخاست ۷هزار و ۳۹۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد در تعطیلات نوروزی و همچنین جابه‌جایی ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار مسافر نوروزی از طریق فرودگاه‌ها تا ۱۲ فروردین از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

توسعه طبقه منفی یک ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه مشهد در سال ۹۷

محمدباقر قاسم‎زاده ‎در مورد انجام فعالیت‎های فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی و خدمت‎رسانی به مسافران گفت: به كارگیری منابع انسانی مسلط به زبان انگلیسی و عربی در بخش مدیریت ترمینال و اطلاعات پرواز برای بهبود خدمات‎رسانی به مسافران و زائران خارجی در سه ترمینال‎ فرودگاه مشهد، ساخت و استقرار كیوسك راهنمای مسافران (هلپ دسک) در ترانزیت شماره یك پروازهای داخلی برای تسهیل در پردازش امور خدمات فرودگاهی و مسافران و نصب پرچم و بنر در مناسبت‎های ویژه و خاص و نصب حدیث ناب سلسله الذهب در فضای داخلی و بیرونی ترمینال‎ها در طول سال در دستور كار است و پخش صلوات خاصه امام رئوف (ع) در ساعت ۸ صبح در ترمینال‎های فرودگاه و پخش قرائت متن توسل به حضرت رضا(ع) و دعای سفر و احادیث و نمایه‎های تصویری از حرم مطهر رضوی با همکاری شرکت‎های هواپیمایی در داخل هواپیماها، از جمله فعالیت‎های انجام شده هستند.

جابه‌جایی ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار مسافر نوروزی از طریق فرودگاه‌ها تا ۱۲ فروردین

آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‎دهد كه فرودگاه‎های كشور در ایام نوروز در مجموعه میزبان ۲۱۹۶۹ فروند نشست و برخاست هواپیما بوده‎اند که طی آن نزدیک به دو میلیون و۷۳۸ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۳۱ میلیون و ۸۳۳ هزار کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎اند.

انجام عملیات اعزام و پذیرش مسافرین نوروزی با رضایت ۱۰۰ درصدی در ایام تعطیل

از ۲۴ اسفند ۹۶ و با آغاز پروازهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد تا امروز ۱۵ فروردین ۹۷ عملیات اعزام وپذیرش مسافرین نوروزی به بهترین نحو ممکن وبا رضایت صد در صدی مراجعین فرودگاهی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: با توجه به باقی ماندن ۲ روز دیگر تا پایان پروازهای نوروزی تا به امروز در فرودگاه مهرآباد تعداد ۷هزارو ۳۹۰  پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست داشته‌اند و تعداد ۸۴۶ هزارو ۹۷۶ نفر مسافر جا به جا شده‌اند.

انجام ۸۱ پرواز نوروزی و پذیرایی از ۷۰۰۰ مسافر در فرودگاه‎های خراسان جنوبی

هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی گفت: در این ۸۱ نشست و برخاست، ۷۰۲۹ مسافر اعزام و پذیرش شده‎اند که از این تعداد ۴۰ پرواز ورودی با جابجایی ۳۵۴۰ مسافر و ۴۱ پرواز خروجی با انتقال ۳۴۸۹ مسافر داشته‎ایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای نوروزی این استان نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، افزود: اما تعداد مسافران ورودی و خروجی به استان به دلیل لغو تعدادی از پروازهای شرکت‎های هواپیمایی ایران ایر و ماهان به دلیل کمبود ناوگان، نسبت به سال گذشته ۵/۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

افزایش ۵۳ درصدی پروازهای غیربرنامه‌ای فرودگاه زنجان در یک سال گذشته

 مدیر فرودگاه زنجان با اعلام این خبرگفت: طبق آمار در سال ۹۶، جابه جایی ۲۳ هزار و ۲۶۰ مسافر از فرودگاه زنجان انجام شد كه در مقایسه باسال ۹۵ ( ۱۲ هزار و پنج مسافر) ۱۱۸ درصد رشد داشته است. همچنین در یك سال گذشته  حدود ۲۴۸ تن بار از طریق این فرودگاه ارسال شد.

اجرای بيش از ۲۷ پروژه در فرودگاه‎های سيستان و بلوچستان

حسن اعرابی‎مقدم در مورد بخشی از پروژه‎های اجرا شده در فرودگاه زاهدان گفت: ایجاد و اجرای شبکه دوم هوایی فرودگاه زاهدان با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومانی، اجرای کابل‎کشی و نصب چراغ‎های سیستم روشنایی باند دوم با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومانی، بهسازی پست‎های برق ۱۷- ۳۵ با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومانی، اجرای شبکه پساب و اتصال به شبکه شهری با اعتبار  ۱۵۰ میلیونی و همچنین نصب سیستم روشنایی برای تاکسی وی B، بهسازی نمای مسجد، احداث پارکینگ انبار بار، محوطه سازی فرودگاه(بلوار اصلی و...)، بهسازی پارک خانواده و بهسازی منازل سازمانی، از جمله پروژه‎های مهمی بودندکه در سال ۹۶ در فرودگاه زاهدان انجام شدند.

دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه یزد در سال ۹۷

مدیرکل فرودگاه های استان یزد با اشاره به دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاه یزد بر اساس برنامه کوتاه مدت تدوین شده، از برنامه ریزی برای نصب تجهیزات کمک ناوبری ازجمله ILS و DVOR این فرودگاه در سال ۹۷ خبر داد.

تکمیل پروژه بهسازی و اپرون فرودگاه خرم‎آباد

غلامرضا بنی‎صدر گفت: به منظور آماده‎سازی فرودگاه خرم‎آباد برای نوروز، اقداماتی در زمینه زیباسازی محوطه و گلکاری را انجام داده و برای راهنمایی مسافران میز خدمت حضوری و الکترونیک را ایجاد کرده‎ایم.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه خرم‎آباد در مسیر عبور کاروان‎های راهیان نور قرار دارد، گفت: به همین دلیل خود را آماده استقبال و اسکان کاروان‎های راهیان نور نیز کرده‎ایم.

اتمام پروژه بهسازی اساسی ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه در اوایل سال

کمال پرهیزکاری با بیان این موضوع گفت: اولویت ما برای سال جدید افزایش پروازهای برنامه‎ای و مقاصد پروازی است و برای همین هم با شرکت‎های هواپیمایی و آژانس‌های چارترکننده در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: با وجودی که شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه ارومیه یک هواپیمای "شب خواب" دارد اما قصد داریم این فرودگاه را به بیس پروازی یکی از شرکت‎های هواپیمایی تبدیل کنیم که بخش خصوصی و استانداری پیگیر آن هستند و اگر این اتفاق بیفتد، جهشی در تعداد پروازها و مقاصد پروازی در فرودگاه ارومیه رخ می‎دهد.

نوروز ۹۷ و انجام ۲۰۹ پرواز فوق العاده در فرودگاه شيراز

رضا بديعي فرد گفت: از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردين ۹۷، تعداد ۹ شركت داخلي تقاضاي برقراري ۱۸۴ پرواز رفت و برگشت فوق العاده به مقاصد تهران، مشهد، تبريز، اصفهان و كيش و شش شركت هواپيمايي داخلي و خارجي تقاضاي ۲۵ پرواز خارجي به مقاصد استانبول، نجف، آدنا، تفليس و ايروان را داده اند كه به پروازهاي برنامه اي فرودگاه بين المللي شيراز افزوده شده است.

نظر شما