شناسهٔ خبر: 51745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر كل راه و شهرسازی گلستان:

ظرفیت‌های زيرساختی و حمل و نقلی موجود به توسعه اقتصادی استان سرعت می‌بخشد

جلسه مدیر كل راه و شهرسازی استان گلستان در اولین جلسه كارگروه حمل و نقل و مسكن استان گلستان گفت: ظرفیت های موجود زیر ساختی و حمل و نقلی استان گلستان توسعه اقتصادی استان را تسریع و به آن سرعت می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی مدیر كل راه و شهرسازی استان گلستان در این جلسه اظهار داشت: كارگروه حمل و نقل و مسكن استان گلستان یكی از ۱۹ كارگروه تشكیل شده در استان و با هدف تدوین چشم‌انداز برنامه راهبردی استان گلستان در افق ۱۴۰۴ در راستا و امتداد سند چشم‌انداز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویكرد بهبود فضای كسب و كار، كارآفرینی و اشتغالزایی كشور در حوزه حمل ونقل ومسكن در استان می‌باشد.

رئیس كارگروه حمل و نقل و مسكن استان ادامه داد: استفاده بهینه از منابع و امكانات در اختیار، شناسایی به موقع فرصت‌هاو عوامل تهدید و استفاده موثر ار آن و مقابله به موقع در برابر تهدید‌ها، بومی سازی برنامه‌های راهبردی و مشاركت مردم و سازمانهای عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و مسكن از دیگر اهداف تشكیل این كارگروه می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و طبیعی ووجود فرودگاه بین المللی،قرار گرفتن در كریدور  غرب به شرق و شمال به جنوب، فعال بودن راه آهن بین المللی اینچه برون (سراسری)، پایانه مرزی، منطقه آزاد و تجاری اینچه برون از جمله زیرساخت‌های مناسبی است كه در استان گلستان درحوزه حمل و نقل دارا می‌باشد و به عنوان یك نقطه قوت در جهت رسیدن به توسعه اقتصادی گلستان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد مشاوره وتهیه وتدوین اهداف بلند مدت، استراتژی‌های اصلی و بخشی استان در حوزه حمل و نقل و مسكن به مدیریت عالی استان از دیگر وظایف اصلی این كارگروه می‌باشد.

گفتنی است در این جلسه كلیه دستگاه‌های دولتی  حمل ونقل ومسكن و بخش خصوصی و تعاونی و سایر نهادهای مردمی كه به نوعی دراین بخش فعالیت دارند بعنوان عضو این كارگروه حضور داشتند.

نظر شما