شناسهٔ خبر: 51750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی تردد نوروزی وسایل نقلیه در استان هرمزگان/ ثبت ۵ میلیون تردد در ۶۸ ایستگاه

داریوش باقرجوان در موج دوم سفرهای نوروزی در استان هرمزگان بیش از پنج میلیون تردد وسیله نقلیه توسط ۶۸ ایستگاه تردد شماری به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، در موج دوم سفرهای نوروزی از ششم فروردین  لغایت پانزدهم فروردین (۱۰ روز دوم طرح نوروزی) تعداد پنج میلیون و ۵۶هزار و ۷۶۴ تردد وسیله نقلیه توسط ۶۸ ایستگاه تردد شماری به ثبت رسیده است.

مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت :درمجموع تردد وسایل نقلیه درون استانی و برون‌استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از این تعداد تردد، ۷۲۳ هزار و ۶۵۹ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و چهار میلیون و ۳۳۳هزار و ۱۰۵  تردد مربوط به وسایل نقلیه سبك بوده است. بر اساس آخرین اطلاعات واصله از این ایستگاه‌ها بیشترین حجم تردد به ترتیب مربوط به محورهای  بندرعباس-سه راه باباغلام (۱۷۱هزار  و ۸۸۴ تردد) ، دشت امام-فین (۱۵۶ هزار و ۶۲۴تردد) و قشم-درگهان  با۱۵۴ هزار و ۷۷۰ تردد بوده است.

باقرجوان در ادامه اظهار داشت :در این ایام تعداد ۷۸۸ هزار و ۵۰۵وسیله نقلیه فاصله طولی مجاز و تعداد ۴۴۸ هزار و ۸۵ وسیله نقلیه سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند كه بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز به ترتیب با ۲۴ هزار ۸۳۳ و ۲۳ هزار ۳۱۵ و ۲۲ هزار و ۲۱۴ تردد مربوط به محورهای درگهان-قشم  و سه‌راهی گهکم-حاجی‌آباد و سیرجان(باغات)-حاجی‌آباد بوده است و بیشترین تخلف فاصله طولی غیرمجاز به ترتیب با ۳۷ هزار و ۱۱۳ و ۳۲ هزار ۵۷۹ و ۳۲ هزار و ۲۸۷ تردد مربوط به محورهای درگهان(قشم)-لافت و دشت امام-فین و قشم-درگهان بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود : درمجموع سرعت متوسط شبكه راه‌های استان در این ایام ۷۸ كیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است كه بیشترین سرعت متوسط ثبت‌شده مربوط به محور باغات-حاجی‌آباد و پارسیان-بندرلنگه با ۹۸ و ۹۷ كیلومتر بر ساعت بوده است.

بر اساس این گزارش در این ایام  تعداد ۳۳۳هزار و ۹۵۵ وسیله نقلیه به استان واردشده‌اند كه  در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد .از كل تردد ورودی تعداد ۵۱ هزار ۱۵۶ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و تعداد ۲۸۲ هزار ۷۹۹تردد مربوط به وسایل نقلیه سبك بوده است .همچنین تعداد ۴۱۷ هزار و ۸۴ وسیله نقلیه از استان خارج‌شده است. از كل تردد خروجی  تعداد ۴۸ هزار و ۷۹۴ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و تعداد ۳۶۸ هزار و ۲۹۰ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبك بوده است.

نظر شما