شناسهٔ خبر: 51752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمتی خبر داد:

رشد ۴۵ درصدی ورود اتباع آذری به اردبیل در تعطیلات نوروزی/ ورود ۲۱ هزار مسافر خارجی به کشور از مرز بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد ۴۵ درصدی ورود اتباع آذری به این استان در طول تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ۲۱ هزار و ۹۱۷ مسافر خارجی از مرز بیله سوار وارد استان شده است، افزود: در مقایسه با آمار ورودی مسافر در سال گذشته این رقم با رشد ۴۵ درصدی مواجه است که بیانگر استقبال آذری‌ها از اردبیل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل خروجی مسافر خارجی را نیز ۲۲ هزار و ۲۶۰ نفر با رشد ۴۲ درصدی عنوان کرد و گفت: خروج مسافر ایرانی از پایانه مرزی ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد و در بازه زمانی ذکر شده ۲۳ هزار و ۳۳۹ مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: ورود مسافر ایرانی نیز ۲۳ هزار و ۲۰۷ نفر اعلام شده که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۹۰ هزار و ۷۲۳ مسافر از پایانه تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۷۱ هزار و ۱۵۸ نفر رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی اوج تردد‌ها با ۱۶۷ درصد رشد را مربوط به ۲۵ اسفند ماه سال گذشته دانست و گفت: روز‌های ۲۶ اسفند سال گذشته با ۱۰۴ درصد رشد و ۱۴ فروردین ماه امسال با ۸۰ درصد رشد بیشترین تردد از پایانه مرزی بیله سوار به ثبت رسیده است.

نظر شما