شناسهٔ خبر: 51768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان رضوی:

راهداری خراسان رضوی با تمام توان طرح نوروزی ۹۷ را اجرا کرد

راهداری مدیرکل راهداری خراسان رضوی با اشاره به به‌کارگیری تمام توان این اداره کل برای اجرای طرح نوروزی ۹۷ که از تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۹۷ در تمامی راه‌های استان انجام شد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: ۲۴۱۱ گشت روزانه توسط ادارات شهرستان‌های خراسان رضوی در این بازه زمانی انجام شد که در این گشت‌ها بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر نیرو به حضور داشتند، بر اساس آمار پس از مشهد به عنوان مرکز استان که ۵۰۰ گشت روزانه را در طرح نوروزی انجام داده است، تربت‌جام با انجام ۱۷۴ گشت در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی در خصوص ارائه آمار ترددهای انجام شده در محورهای مجهز به دستگاه‌های تردد شمار استان در این بازه زمانی نیز گفت: از تاریخ ۲۳ اسفند تا ۱۵ فروردین حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محورهای استان انجام شده است که ۹ درصد آن سهم وسایل نقلیه سنگین است.

نصری افزود: سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری در سه بخش ارائه اطلاعات ترافیکی و وضعیت جوی راه‌ها، ارائه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و همچنین تماس مستقیم با اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌ها فعال است، در طرح نوروزی ۹۷ تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ تماس با این سامانه توسط مردم برقرار شد و تنها یک تماس در این بین ناموفق بوده و مابقی آن‌ها را پاسخگو بودیم.

وی با بیان اینکه شماره تماس ۳۳۴۱۱۰۰۰ نیز یکی دیگر از راه‌های ارتباط این اداره کل با مردم است، در خصوص تعداد تماس‌های صورت گرفته با این شماره نیز گفت: مردم از این طریق می‌توانند از آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای اطلاع یابند که بر این اساس در این بازه زمانی بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تماس با این شماره انجام شده است. همچنین در این بازه زمانی از طریق سامانه پیامکی نیز تعداد ۴۷۰۶ پیامک ارسال شده است.

نصری افزود: سامانه ثبت وقایع اداره کل راهداری استان نیز در طول اجرای این طرح، ۲۴۰ مورد ثبت واقعه داشته که از این تعداد ۲۱۲ مورد اعلام تصادفات و ۲۳ مورد هم اعلام‌های هواشناسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در این بازه زمانی تعداد ۳۲ دوربین نظارت تصویری به صورت ۲۴ ساعته در طول راه‌های استان فعال بودند، اظهار کرد: در طول این طرح از ۱۲ تابلو VMS برای اطلاع رسانی به رانندگان استفاده شد که این تابلوها به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شدند و پیام‌های آن‌ها با توجه به شرایط جوی و ترافیکی حاکم بر راه‌های استان تنظیم می‌شد.

نظر شما