شناسهٔ خبر: 51770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از اتمام طرح راهداری نوروزی صورت گرفت:

تقدیر استاندار از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی/کارنامه خوب راهداران در نوروز ۹۷

نشست با شروع سال جدید و در اولین روز پس از اتمام طرح راهداری نوروزی، استاندار مرکزی با حضور در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اهداء لوح تقدیر از پرسنل و روسای ادارات ستادی و شهرستانی و اعضاء ستاد سفر نوروزی این اداره کل تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، استاندار مرکزی در این جلسه با بیان اینکه در طرح نوروزی ۱۳۹۷ علیرغم افزایش ۱۳ درصد حجم سفرها، با کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای روبرو بوده‌ایم، گفت: با توجه به حجم افزایشی تعداد خودروهای نوروزی میزان خسارت‌ها و تلفات در استان مرکزی کاهش داشته است که بخش زیادی از این کاهش خسارات و تلفات را مدیون خدمات ارزنده و صادقانه این مجموعه و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

علی آقازاده با تأکید بر اینکه شبکه راه‌ها؛ شریان‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در استان شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که هر چند کمتر از استان‌های بزرگی مانند خوزستان و فارس است اما از لحاظ ترافیک و تردد در برخی از ایام سال از این استان‌ها پیشی می‌گیرد.

وی ادامه داد: هرچه بیشتر از شبکه راه‌ها حفاظت و مراقبت کنیم تا این شبکه حیاتی چالاک‌تر و چابک‌تر شود و ترافیک روان‌تر و تصادفات کاهش یابد وظیفه خود را به رغم کمبودها و نبودن تجهیزات کافی به بهترین شکل انجام داده‌ایم.

استاندار مرکزی به رفع نقاط پرحادثه تأکید کرد و گفت: نصب علائم جاده‌ای، روشنایی و... باید در این مقاطع با حمایت معاونت عمرانی استانداری انجام شود تا این نقاط پرحادثه رفع شود و همکاری کلیه دستگاه‌ها با راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رفع این مهم ضروری است.

آقازاده از تکمیل جاده اراک- فراهان خبر داد و گفت: دوبانده شدن این محور که از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای استان محسوب می‌شود در شش‌ماهه اول سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین جاده قدیم زرندیه- ساوه، شازند به ازنا، قسمت جنوبی زالیان نیازمند توجه بیشتر و اصلاح است.

وی با بیان اینکه اگر یک مصدوم و فوتی نیز کاهش یابد خدمتی ارزنده به خانواده‌ها انجام شده است، ادامه داد: این تصادفات بنیان خانواده را متلاشی می‌کند و خسارت‌های ملی برای کشور را در پی دارد لذا کاهش تصادفات خدمتی ماندگار برای شهروندان محسوب می‌شود

وی در ادامه اظهار کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در رفع این مشکلات و تنگناها خدمات صادقانه‌ای انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد و کارنامه خوبی در نوروز ۹۷ از خود بر جای گذاشتند.

سپس مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری با بیان اینکه عبادت به‌جز خدمت به خلق نیست، گفت: پرچم‌ها و آدمک‌های راهداری و شعارهای نوروزی در بنرهای منصوبه در محورهای مواصلاتی بسیار زیبا و مناسب بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاندار محترم و هیئت همراه در اداره کل، با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ترددهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۵۴ وسیله نقلیه در ۶۲ محور شریانی استان تردد داشته‌اند که امسال به ۱۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۶۴۱ تردد رسیده است.

علی زندی فر با بیان اینکه وسایل نقلیه ورودی به استان نیز با ۱۶ درصد افزایش به سه میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۳۹ تردد رسید، افزود: تعداد وسایل خروجی از استان نیز با ۲۳ درصد افزایش روبرو بوده است که علیرغم این افزایش ترددها با کاهش تصادفات در ایام نوروز مواجه بوده‌ایم.

وی پرترددترین محورهای استان را شازند- اراک، اراک- شازند و اراک- سلفچگان عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط نیز در آزادراه همدان-ساوه و آزادراه ساوه-همدان و ملایر توره صورت گرفت.

زندی فر با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: نزدیک به ۳۲ نفر در مرکز استان و ۲۴۰ راهدار برای ارائه خدمات مطلوب‌تر در طرح نوروزی انجام خدمت کرده‌اند و همچنین کلیه خودروهای سبک و نیمه سنگین اداره کل راهداری در کنار جاده‌های استان در ایام نوروز مستقر بودند تا کاربران جاده‌ای با آرامش بیشتری تردد کنند.

وی از خط‌کشی یک هزار ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان قبل از شروع طرح نوروزی خبر داد و گفت: برای کاهش تصادفات ۲۵۰ کیلومتر روشنایی در محورها نصب شده و کلیه چراغ‌های چشمک‌زن نیز به روز رسانی و تعداد ۱۰۰ عدد چراغ پلیسی در مقاطع پرخطر نصب شده است و همچنین نقاط پرحادثه با اقدامات زودبازده آشکارسازی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: روکش آسفالت به طول ۴۴ کیلومتر، لکه‌گیری ۳۸ هزار مترمربع و درزگیری سه هزار متر از راه‌های استان با هدف خدمت‌رسانی به بهره‌برداران انجام شده است.

وی از تهیه و اجرای ۱۲ هزار تن آسفالت سرد و گرم برای پر کردن چاله‌های موجود در سطح راه‌های استان برای مسافرت‌های تابستانی و نوروزی خبر داد و گفت: شش نقطه پرحادثه شامل شهرک صنعتی خمین، مصلح آباد-حرآباد، مهرآباد دائن، خاتم‌آباد- میلاجرد، ساوه- میثم آباد و مزوش- سینقان نیز اصلاح شد.

زندی فر در ادامه با اشاره به افزایش پنج درصدی جابجایی کالا در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶ میلیون تن کالا در قالب یک‌میلیون صد و هزار سفر باری انجام شده که رتبه نهم کشوری را از لحاظ جابجایی کالا در بین استان در سطح کشور داریم.

وی با تأکید بر تلاش فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات جاده‌ای افزود: هدف اصلی سازمان ایمنی است که در این راستا در سال گذشته چهار هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان به موتورسواران توزیع شده است و همچنین به صورت سالیانه ۳۰۰ نفر رانندگان وانت‌بار برای کاهش تصادفات آموزش داده می‌شوند.

گفتنی است استاندار مرکزی در ادامه این جلسه به فعالان در ستاد خدمات نوروزی لوح تقدیر اهداء کرد و در پایان از مرکز مدیریت راه‌های استان بازدید نمود.

جلسه شورای اداری با حضور استاندار مرکزی، غفاری مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات، نوازنی مدیرکل دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری مرکزی، عرب مدیرکل روابط عمومی و دفتر بین‌الملل استانداری و شاملو مدیرکل دفتر استاندار برگزار شد.

نظر شما