شناسهٔ خبر: 51775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

بندر انزلی؛ مرکز گردشگری دریایی خزر می‌شود/ توسعه سفرهای دریایی در کشورهای حاشیه خزر

حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با ایجاد جاذبه های تفریحی و مراکزتجاری، بندر انزلی به زودی تبدیل به کانون و پایتخت گردشگری و سفر دریایی خزر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی بابیان اینکه طرح گردشگری دریایی استان گیلان در سال ٩٧ تفاوت قابل‌توجهی نسبت به سال ٩٦ داشته است، اظهار کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی و ترویج گردشگری دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی سه سال گذشته، فعال‌سازی صنعت گردشگری دریایی در اولویت اهداف قرارگرفته است.

طرح گردشگری دریایی در استان گیلان با مشارکت ۱۵ ارگان

وی افزود: طرح گردشگری دریایی در استان گیلان در قالب ستاد تسهیل گردشگری دریایی با مشارکت ١٥ ارگان دولتی و همکاری اتحادیه‌های قایقرانی از بهمن ٩٦آغاز  و با انجام بازرسی‌های فنی به‌منظور ارتقای ایمنی قایق‌های گردشگری برای ایجاد بستری ایمن و مطمئن برای گردشگران دریایی تا ١٥ فروردین ٩٧ ادامه داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بابیان اینکه طبق آمار به‌دست‌آمده در سال ٩٧ با تردد ١٦٥ هزار نفر، شاهد رشد۱۶,۳ درصد نسبت به سال۹۶ بودیم، خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر وجود پتانسیل در بخش گردشگری دریایی استان است.گسترش فعالیت‌های تجاری و توسعه گردشگری دریایی و سفر دریایی ازجمله اهداف این اداره کل است.

بندر کاسپین برای ارائه خدمات آماده است

وی بابیان اینکه در بخش گردشگری دریایی از سه سال گذشته با معرفی طرح ساخت مارینا در سواحل استان شامل بنادر آستارا، انزلی و چمخاله دریچه جدیدی به‌روی صنعت گردشگری دریایی در خزر گشوده‌ایم، عنوان کرد: خوشبختانه پس از بندرانزلی، بندر کاسپین با الگوسازی از مارینا بندر انزلی به این شبکه اضافه شد.قصد داریم با ایجاد خطوط منظم و تورهای گردشگری دریایی و با استفاده از کشتی‌های استاندارد خطوط دریایی استان را فعال کنیم.

چراغی در خصوص اهداف تشکیل شبکه مارینا در استان گیلان اظهار داشت:به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی هستیم زیرا اعتقاد داریم باید فرصت‌های شغلی فعلی را حفظ کنیم و سرمایه‌گذاری‌های جدید در گردشگری دریایی نباید منتج به حذف یا تضعیف تعاونی‌های قایقرانی شود.

توافقنامه‌های منطقه‌ای برای توسعه دریایی

وی بابیان اینکه برای توسعه سفرهای دریایی بین کشورهای دریای خزر اقدامات خوبی در حال انجام است، بیان داشت: توافقنامه‌های منطقه‌ای، قراردادهای داخلی، آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ازجمله این موارد است که به‌زودی نتایج اقدامات اعلام می‌شود.

زیرساخت‌های نقاط ساحلی بنادر کاسپین،آستارا و چمخاله باید به‌موقع آماده شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تشکیل و تکمیل حلقه‌های گردشگری دریایی در استان را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری و سفر دریایی در بندر انزلی انتظار داریم در سایر نقاط ساحلی ازجمله بنادر کاسپین،آستارا و چمخاله نیز زیرساخت‌ها به‌موقع آماده شود تا حلقه‌های گردشگری دریایی تکمیل و ایده ایجاد شبکه مارینا اجرایی شود.

نظر شما